Publicaciones (292) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2018

  1. "El show de Truman", ¿cómo salir de la carpa del delirio?

    Cine, metáforas y psicoterapia (Pirámide), pp. 29-37

  2. "Homework feedback is...": Elementary and middle school teachers' conceptions of homework feedback

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. FEB

  3. "Marnie, la ladrona", ¿"insight" solo en las películas?

    Cine, metáforas y psicoterapia (Pirámide), pp. 175-182

  4. 188-3. Influencia de las expectativas sobre la carrera en el progreso y permanencia del estudiante universitario

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  5. A survey on educational process mining

    Wiley Interdisciplinary Reviews: Data Mining and Knowledge Discovery, Vol. 8, Núm. 1

  6. Activation vs. Experiential avoidance as a transdiagnostic condition of emotional distress: An empirical study

    Frontiers in Psychology, Vol. 9, Núm. SEP

  7. Actividades para trabajar la inteligencia emocional en una experiencia de aprendizaje gamificada en educación superior

    Aprendizaje lúdico: los videojuegos (Egregius), pp. 111-127

  8. Actualización en la evaluación de las relaciones de noviazgo adolescente

    Libro de actas XI Congreso Internacional de Psicología Jurídica y Forense

  9. Adolescents at Serious Psychosocial Risk: What Is the Role of Additional Exposure to Violence in the Home?

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 33, Núm. 6, pp. 865-888

  10. Altered brain functional connectivity and behaviour in a mouse model of maternal alcohol binge-drinking

    Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry, Vol. 84, pp. 237-249

  11. Alumnado de primer año de la educación superior: Factores de riesgo y abandono

    6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings

  12. Alumnado rechazado por sus compañeros en Educación Infantil: prevalencia, diferencias de género y relación con problemas externalizados

    Revista de estudios e investigación en psicología y educación, Vol. 5, Núm. 2, pp. 125-132

  13. An update in the prevention of psychotic spectrum disorders

    Papeles del Psicólogo, Vol. 39, Núm. 2, pp. 127-139

  14. Analysis of Instructional Programs in Different Academic Levels for Improving Self-Regulated Learning SRL through Written Text

    Design Principles for Teaching Effective Writing: Theorical and Empirical Grounded Principles (Brill), pp. 201-231

  15. Analysis of apparent demonstrations of responding in accordance with relational frames of sameness and opposition

    Journal of the Experimental Analysis of Behavior, Vol. 110, Núm. 2, pp. 213-228

  16. Analysis of cognitive and attentional profiles in children with and without ADHD using an innovative virtual reality tool

    PLoS ONE, Vol. 13, Núm. 8

  17. Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text

    Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231

  18. Anomalies in the cognitive-executive functions in patients with Chiari Malformation Type I

    Psicothema, Vol. 30, Núm. 3, pp. 316-321

  19. Análisis de la percepción de las dinámicas violentas en parejas de novios

    Avances en psicología clínica 2018: Libro de capítulos del XI Congreso Internacional y XVI Nacional de Psicología Clínica (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 516-525

  20. Análisis de redes en psicología

    Papeles del psicólogo, Vol. 39, Núm. 1, pp. 1-12