Departamento
Filología Inglesa, Francesa y Alemana
Publicaciones (43) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2014
-
"Ageing youthfully" or the rhetoric of medical English in advertising
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 28, pp. 83-106
-
"Every morning you have to wake up and be you"?: Psicopatía y actancia en "Gone Girl" de Gillian Flynn (2012)
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 15, pp. 17-28
-
A young lord passes judgment: National Characters in the letters, poems and other writings of Byron's Mediterranean Tour (1809-11)
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 27, pp. 25-40
-
Abstraction as a means of expressing reality: Women writing science in late modern english
Linguistic Insights, Vol. 200, pp. 203-224
-
Activation and the relation between context and grammar
Pragmatics, Vol. 24, Núm. 2, pp. 297-316
-
Analysis of the Effect of Content Familiarity and Gender on English as a Foreign Language Reading Comprehension by Spanish University Students
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 21, pp. 69-84
-
Cenicientas en la telerrealidad estadounidense del siglo XXI
Clepsydra: Revista de Estudios de Género y Teoría Feminista, Núm. 13, pp. 111-128
-
Competencias y recursos para la práctica eficiente de la traducción profesional(ParteII)
Entreculturas: revista de traducción y comunicación intercultural, Núm. 7, pp. 259-278
-
Competencias y recursos para la práctica eficiente de la traduccón profesional(Parte I)
Entreculturas: revista de traducción y comunicación intercultural, Núm. 7, pp. 231-258
-
Coser y cantar: la mesa de disección geométrica de Lautréamont
Signa: Revista de la Asociación Española de Semiótica, Núm. 23, pp. 143-174
-
Creencias y representaciones de los profesores de lenguas extranjeras sobre la influencia de los factores motivacionales y emocionales en los alumnos y en las alumnas
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 21, pp. 183-198
-
De la négation de certains adverbes en -ment
Cahiers de praxématique, Núm. 62
-
El Aula Virtual del Español: modelo de "buenas prácticas" para la enseñanza de segundas lenguas a través de Internet
redELE: Revista Electrónica de Didáctica ELE, Núm. 26
-
El obispo de Santander en la prensa británica en 1808: un seguimiento inusual
Spagna contemporanea, Núm. 46, pp. 7-20
-
Enfin et finalement, proches parents ou parents lointains?: la part de la subjectivité dans un cas de prétendue synonymie
Cahiers de praxématique, Núm. 62
-
Factors affecting willingness to communicate in a Spanish university context
IJES: international journal of English studies, Vol. 14, Núm. 2, pp. 39-55
-
How to Represent Female Identity on the Restoration Stage: Actresses (Self) Fashioning
International Studies. Interdisciplinary Political and Cultural Journal, Vol. 16, Núm. 1, pp. 97-110
-
Impact of a web-based intervention supplemented with text messages to improve cancer prevention behaviors among adolescents: Results from a randomized controlled trial
Preventive Medicine, Vol. 59, Núm. 1, pp. 54-59
-
Introduction: Translating ethnicity: Linguistic and cultural issues
European Journal of English Studies, Vol. 18, Núm. 3, pp. 233-241
-
Joseph Smith's uses of pseudo-, Intralingual and intersemiotic translation in the creation of the Mormon canon: The Book of Mormon, the Bible and the Book of Abraham
Across Languages and Cultures, Vol. 15, Núm. 2, pp. 219-241