Ciencias de la Educación
Department


Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (33)
2024
-
Introduction - The Impact of Affective Variables on EMI Programmes: A Close Examination
The Affective Dimension in English-Medium Instruction in Higher Education
-
La enseñanza de contenido en inglés en universidades españolas: una revisión sistemática
Revista de educación, Núm. 403, pp. 259-290
-
Permission to Cry—Drifts on Research Based Theatre on Top of an Elephant
Arts, Vol. 13, Núm. 2, pp. 45
-
The Affective Dimension in English-Medium Instruction in Higher Education
Channel View Publications, pp. 1-262
-
The Affective Dimension of Perceived Digital Competence and its Impact on Cross-Disciplinary Academic Outcomes in EMI Education
The Affective Dimension in English-Medium Instruction in Higher Education (Channel View Publications), pp. 119-140
2023
-
A long non-coding RNA that harbors a SNP associated with type 2 diabetes regulates the expression of TGM2 gene in pancreatic beta cells
Frontiers in Endocrinology, Vol. 14
-
Motivation, anxiety and classroom interaction in EMI: A qualitative insight into students' experiences
JOURNAL OF MULTILINGUAL THEORIES AND PRACTICES, Vol. 4, Núm. 1, pp. 53-75
-
Scale of basic psychological needs to musical activity: Measuring basic psychological needs in musical activity
Psychology of Music, Vol. 51, Núm. 1, pp. 51-68
2021
-
Diseño y validación de una herramienta de valoración del nivel de especificidad de las situaciones simuladoras preferenciales en fútbol
RICYDE. Revista Internacional de Ciencias del Deporte, Vol. 17, Núm. 63, pp. 69-87
2020
-
Influence of emotional intelligence on sport performance in elite canoeist
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 15, Núm. 4, pp. 772-782
-
The magic space. Once upon a time intergenerational storytelling and Mr. Neoliberalism
Youth Theatre Journal, Vol. 34, Núm. 2, pp. 158-164
2019
-
Promoting a participatory convergence in a Spanish context: an inter-university action research project using visual narrative
Educational Action Research, Vol. 27, Núm. 3, pp. 362-378
-
Protocolo de buenas prácticas en parentalidad positiva. Su elaboración y estudio piloto
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 425-436
2018
-
National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632
2017
-
The relationship between emotional intelligence, self-determined motivation and performance in canoeists
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 12, Núm. 3, pp. 630-639
2015
-
La mirada interna de la investigación: trabajo de campo y nuevos formatos de análisis y de difusión
Acción educativa en museos: su calidad desde la evaluación cualitativa (Trea), pp. 47-58
-
Transitando por la evaluación de los Programas Educativos de Museos de Arte del proyecto ECPEME
Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 33, Núm. 1, pp. 129-150
2014
-
Diferencias en orientación de meta, motivación autodeterminada,inteligencia emocional y satisfacción con los resultados deportivos entre piragüistas expertos y novatos
Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 14, Núm. 3, pp. 21-30
-
Escuela 2.0 y modelos 1.1. Implicaciones en las prácticas del profesorado con TIC: editorial
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 18, Núm. 3, pp. 5-8
-
Las políticas educativas TIC en España después del Programa Escuela 2.0: las tendencias que emergen
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 11-33