Ciencias de la Educación
Departamento
Publicaciones en las que colabora con CARMEN GONZALEZ GONZALEZ-MESA (107)
2024
-
Bullying and Cyberbullying in School: An Exploratory Study on Students Aged 9 to 14 in Rome
Revista de Cercetare si Interventie Sociala, Vol. 86, pp. 46-59
-
Metodologías docentes y competencia comunicativa en contextos de exclusión: Un acercamiento a las creencias del profesorado de Secundaria
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 45, pp. 117-135
-
What If I Were the Exile? Linking Past and Present for Democratic History Teaching with Pre-Service Educators
Education Sciences, Vol. 14, Núm. 2
2023
-
Diseño de una situación de aprendizaje para 1º de bachiller basada en el diseño, puesta en práctica y valoración de un plan de autoentrenamiento.
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 61-76
-
Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity
Children, Vol. 10, Núm. 3
-
Influence of the popular media on attitudes of pre-service primary school teachers in Spain towards refugees
Issues in Educational Research, Vol. 33, Núm. 4, pp. 1548-1567
-
Revisión sistemática de cuestionarios de actividad física en personas mayores de 65 años
Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 2
-
The Moderating Effect of Sex and Age on the Pattern of Body Image by Pre-Adolescents and Adolescents and Its Relationship with the Time They Spend Doing Sports
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 13
-
The eclectic landscape: examining Spanish secondary school teachers’ beliefs on literary education
Frontiers in Education, Vol. 8
2022
-
Adaptation of the Multidimensional Body Self Relations Questionnaire for Young People Between 9 and 16 Years old
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 479-487
-
Developing Creativity Through Portrait and Selfie in Elementary Schools
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 2, pp. 95-106
-
IMPACT OF COVID-19 INFECTION CONTROL AND PREVENTION MEASURES ON PHYSICAL-SPORTS ACTIVITY AMONG ADOLESCENTS IN A RURAL POPULATION
South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 44, Núm. 2, pp. 15-28
-
La influencia de la cultura y los patrones sobre el dinero en la educación financiera de las familias del distrito 1 del municipio de Sacaba (Bolivia)
Revista Inclusiones: Revista de Humanidades y Ciencias Sociales, Vol. 9, Núm. 4, pp. 200-230
-
Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
-
¿Puedo ser profesor sin motivación para enseñar?: Adaptación de la escala de necesidades psicológicas básicas a futuros docentes
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 2, pp. 89-105
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19
-
High versus low-structured cooperative learning. Effects on prospective teachers’ regulation dominance, motivation, content knowledge and responsibility
European Journal of Teacher Education, Vol. 44, Núm. 4, pp. 486-501
-
Propiedades psicométricas de las escalas de variables disposicionales y contextuales (IEPA y AYES) adaptadas a la asignatura Inglés como Lengua Extranjera
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 18-30
-
Soccer spectators’ moral functioning and aggressive tendencies in life and when watching soccer matches
Ethics and Behavior, Vol. 31, Núm. 2, pp. 136-150
-
Teachers motivational climate and target strategies intervention effect on secondary school physical education classes
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 16, Núm. 4