ELLIAN
TUERO HERRERO
Profesora Contratada Doctora
Pedro
Rosário
Publicaciones en las que colabora con Pedro Rosário (9)
2022
-
Effect of an intervention in self-regulation strategies on academic achievement in elementary school: a study of the mediating effect of self-regulatory activity
Revista de psicodidáctica, Vol. 27, Núm. 1, pp. 9-20
-
Short and Long-Term Effects on Academic Performance of a School-Based Training in Self-Regulation Learning: A Three-Level Experimental Study
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2018
-
Analysis of instructional programs in different academic levels for improving self-regulated learning srl through written text
Studies in Writing (Brill Academic Publishers), pp. 201-231
2017
-
Programs to promote self-regulated learning in different educational stages
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 47-65
2014
-
Performance evaluation of recent information criteria for selecting multilevel models in Behavioral and Social Sciences
International journal of clinical and health psychology, Vol. 14, Núm. 1, pp. 48-57
-
Variables del estudiante, del profesor y del contexto en la predicción del rendimiento académico en biología: análisis desde una perspectiva multinivel
Revista de psicodidáctica, Vol. 19, Núm. 1, pp. 145-172
2012
-
Predicción del rendimiento en matemáticas: efecto de variables personales, socioeducativas y del contexto escolar
Psicothema, Vol. 24, Núm. 2, pp. 289-295
2011
-
El fracaso escolar en Educación Secundaria: análisis del papel de la implicación familiar
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 24, pp. 49-64
-
Uso de diarios de tareas para casa en el inglés como lengua extranjera: evaluación de pros y contras en el aprendizaje autorregulado y rendimiento
Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 681-687