Publicaciones (43) Publicaciones de NATALIA SUAREZ FERNANDEZ

2023

  1. THE EFFECT OF METACOGNITIVE USE OF LEARNING STRATEGIES ON STUDENT TEST PERFORMANCE

    Metacognition and Education: Future Trends (Taylor and Francis), pp. 86-104

2022

  1. Parental Involvement in Homework During Covid-19 Confinement

    Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 421-428

  2. Psychometric properties of parental burnout assessment and prevalence of parental burnout: a person-centered approach

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-90

2020

  1. Los deberes escolares. Un tema objeto de polémica

    La psicología en el día a día del aula (Servicio de Publicaciones), pp. 30-35

2018

  1. Deberes escolares y rendimiento académico: un estudio comparativo entre el alumnado inmigrante y nativo

    Revista de Psicología y Educación, Vol. 13, Núm. 2, pp. 92-98

  2. Inventario de procesos de estudio (IPE-ES) para estudiantes universitarios: estudio de su fiabilidad y validez

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 225-242

2017

  1. Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 266-278

  2. E-Orientación: proyecto online de orientación preuniversitaria (PAINN16-049)

    X Jornadas de Innovación Docente 2017: Redes para la innovación: la participación del alumnado

  3. Homework and academic achievement: Student, teacher and parent involvement

    Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 141-155

  4. How do student prior achievement and homework behaviors relate to perceived parental involvement in homework?

    Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL

  5. Programs to promote self-regulated learning in different educational stages

    Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 47-65

  6. Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares

    Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 10, Núm. 20, pp. 123-142