ANTONIO
MENDEZ GIMENEZ
Profesor Titular de Universidad
FRANCISCO JAVIER
FERNANDEZ RIO
Catedrático de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with FRANCISCO JAVIER FERNANDEZ RIO (102)
2024
-
Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning
European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119
2023
-
El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.
Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108
-
Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic
European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124
2022
-
La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21
-
Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis
International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450
-
Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72
-
Test de condición física: Modelo tradicional versus modelo de educación deportiva
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 86, pp. 269-284
-
Validation of the cooperative learning scale and cooperation global factor using bifactor structural equation modelling
Psicología educativa, Vol. 28, Núm. 2, pp. 91-97
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19
-
COVID-19 and home confinement: Data on physical activity
Archivos de Medicina del Deporte, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40
-
COVID-19 and home confinement: data on physical activity
Buletin Ekonomi Moneter dan Perbankan, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40
-
High versus low-structured cooperative learning. Effects on prospective teachers’ regulation dominance, motivation, content knowledge and responsibility
European Journal of Teacher Education, Vol. 44, Núm. 4, pp. 486-501
-
Physical Activity and Prevention of Depressive Symptoms in the Spanish Population During Confinement due to COVID-19
Psicothema, Vol. 33, Núm. 1, pp. 111-117
2020
-
COVID-19, Psychological Well-being and Physical Activity Levels in Older Adults During the Nationwide Lockdown in Spain
American Journal of Geriatric Psychiatry, Vol. 28, Núm. 11, pp. 1146-1155
-
Connections among physical activity, motivation, and depressive symptoms in adolescent girls
European Physical Education Review, Vol. 26, Núm. 3, pp. 682-694
-
Enseñanza y aplicación de los test de condición física en Educación Secundaria: Una propuesta basada en el Modelo de Educación Deportiva
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 15, Núm. 46, pp. 529-540
-
Nuevas posibilidades y recursos para la enseñanza de la expresión corporal en educación física: internet y los retos virales
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 37, pp. 722-730
-
Resilience and physical activity in people under home isolation due to COVID-19: A preliminary evaluation
Mental Health and Physical Activity, Vol. 19
-
Weight changes during the COVID-19 home confinement. Effects on psychosocial variables
Obesity Research and Clinical Practice
2019
-
Physical activity, approach-avoidance temperament and depressive symptoms
Kinesiology, Vol. 51, Núm. 1, pp. 60-69