JAVIER
FOMBONA CADAVIECO
Profesor Titular de Universidad
Universidad Nacional de Educación a Distancia
Madrid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad Nacional de Educación a Distancia (15)
2023
-
Latent factors on the design and adoption of gamified apps in primary education
Education and Information Technologies, Vol. 28, Núm. 11, pp. 15093-15123
-
References on innovative methodologies for adult training
Studies in the Education of Adults, Vol. 55, Núm. 1, pp. 259-281
2022
-
Gamification and gaming proposals, teachers’ perceptions and practices in Primary Education
Interaction Design and Architecture(s), pp. 213-229
-
VR in chemistry, a review of scientific research on advanced atomic/molecular visualization
Chemistry Education Research and Practice, Vol. 23, Núm. 2, pp. 300-312
2020
-
Augmented Reality: A New Way to Build Knowledge. Bibliometric Analysis and Apps Testing
Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, Vol. 15, Núm. 1, pp. 17-25
-
Building knowledge in children using mobile devices and visual strategies
Educacao e Sociedade, Vol. 41
-
M-Learning en niveles iniciales, rasgos didácticos de las APPS educativas
Campus Virtuales, Vol. 9, Núm. 1, pp. 17-27
2019
-
Studying for a University Degree in Penitentiary Centers in Spain: Challenges and Difficulties From the Internee’s Perspective
Prison Journal, Vol. 99, Núm. 5, pp. 593-613
2018
-
Análisis de la geolocalización y realidad aumentada en dispositivos móviles, propuestas socio-educativas relacionadas con el entorno y las salidas de campo
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 22, Núm. 4, pp. 197-222
2017
-
Categorization of augmented reality and geolocation applications for mobile learning
Perspectiva Educacional, Vol. 56, Núm. 3, pp. 124-141
-
Posibilidades de utilización de la geolocalización y realidad aumentada en el ámbito educativo
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 20, Núm. 2, pp. 319-342
2016
-
Análisis computacional de las características ortotipográficas y paralingüísticas de los tweets periodísticos
El profesional de la información, Vol. 25, Núm. 4, pp. 588-595
-
Los problemas de los recursos informáticos en el contexto universitario
CTS: Revista iberoamericana de ciencia, tecnología y sociedad, Vol. 11, Núm. 32, pp. 145-163
2013
-
Virtual attendance: Analysis of an audiovisual over ip system for distance learning in the Spanish open university (UNED)
International Review of Research in Open and Distance Learning, Vol. 14, Núm. 3, pp. 402-426
2012
-
Análisis de la movilidad del estudiante universitario en el marco de la Europa 2020 para el fomento del empleo y las competencias genéricas. Un estudio de caso en la Universidad de Oviedo
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 9, pp. 87-95