Argitalpenak (52) ALEJANDRO CARRIEDO CAYON argitalpenak

2023

  1. A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment

    Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614

  2. Actividad física y prevención de síntomas depresivos notables en población española durante el confinamiento por COVID-19

    DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 18

  3. Diseño de una situación de aprendizaje para 1º de bachiller basada en el diseño, puesta en práctica y valoración de un plan de autoentrenamiento.

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 61-76

  4. Ejercito mi cerebro durante el confinamiento: Análisis de un proyecto desarrollado de manera telemática en educación infantil

    Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 1, pp. 15-27

  5. El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.

    Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108

  6. Factors Influencing the Likelihood of Alcohol and Tobacco Use in Adolescent Athletes: Type of Sport, Age, and Action Tendencies in Sport

    Children, Vol. 10, Núm. 7

  7. Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity

    Children, Vol. 10, Núm. 3

  8. Network analysis of physical activity and depressive and affective symptoms during COVID-19 home confinement

    CAMBRIDGE PRISMS-GLOBAL MENTAL HEALTH, Vol. 10

  9. Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic

    European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124

2022

  1. Actitudes de Fair Play durante la práctica de fútbol en alumnado de Educación Primaria

    Journal of sport and health research, Vol. 14, Núm. 2

  2. IMPACT OF COVID-19 INFECTION CONTROL AND PREVENTION MEASURES ON PHYSICAL-SPORTS ACTIVITY AMONG ADOLESCENTS IN A RURAL POPULATION

    South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 44, Núm. 2, pp. 15-28

  3. La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21

  4. Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis

    International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450

  5. Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22

  6. Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72

  7. Test de condición física: Modelo tradicional versus modelo de educación deportiva

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 86, pp. 269-284

2021

  1. A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown

    International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19

  2. COVID-19 and home confinement: Data on physical activity

    Archivos de Medicina del Deporte, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40