ALEJANDRO
CARRIEDO CAYON
Profesor Contratado Doctor
Argitalpenak (52) ALEJANDRO CARRIEDO CAYON argitalpenak
2024
-
Highly-structured cooperative learning versus individual learning in times of COVID-19 distance learning
European Journal of Teacher Education, Vol. 47, Núm. 1, pp. 104-119
-
Modelos y tendencias en la formación del docente de Educación Física
Cuadernos de pedagogía, Núm. 553
2023
-
A Longitudinal Examination of Withholding All or Part of School Recess on Children’s Physical Activity and Sedentary Behavior: Evidence from a Natural Experiment
Early Childhood Education Journal, Vol. 51, Núm. 4, pp. 605-614
-
Actividad física y prevención de síntomas depresivos notables en población española durante el confinamiento por COVID-19
DYLE: Dirección y liderazgo educativo, Núm. 18
-
Diseño de una situación de aprendizaje para 1º de bachiller basada en el diseño, puesta en práctica y valoración de un plan de autoentrenamiento.
EmásF: revista digital de educación física, Núm. 80, pp. 61-76
-
Ejercito mi cerebro durante el confinamiento: Análisis de un proyecto desarrollado de manera telemática en educación infantil
Revista Infancia, Educación y Aprendizaje, Vol. 9, Núm. 1, pp. 15-27
-
El apoyo a la autonomía como medio para mejorar los niveles de actividad física en las clases de Educación Física.
Propuestas didácticas para mejorar la motivación en educación física y desarrollar estilos de vida saludable (INDE Publicaciones), pp. 97-108
-
Factors Influencing the Likelihood of Alcohol and Tobacco Use in Adolescent Athletes: Type of Sport, Age, and Action Tendencies in Sport
Children, Vol. 10, Núm. 7
-
Impact of Teachers’ Autonomy Support in Students’ Basic Psychological Needs, Intrinsic Motivation and Moderate-to-Vigorous Physical Activity
Children, Vol. 10, Núm. 3
-
Network analysis of physical activity and depressive and affective symptoms during COVID-19 home confinement
CAMBRIDGE PRISMS-GLOBAL MENTAL HEALTH, Vol. 10
-
Self-made material in physical education: Teacher perceptions of the use of an emerging pedagogical model before and during the COVID-19 pandemic
European Physical Education Review, Vol. 29, Núm. 1, pp. 107-124
2022
-
Actitudes de Fair Play durante la práctica de fútbol en alumnado de Educación Primaria
Journal of sport and health research, Vol. 14, Núm. 2
-
IMPACT OF COVID-19 INFECTION CONTROL AND PREVENTION MEASURES ON PHYSICAL-SPORTS ACTIVITY AMONG ADOLESCENTS IN A RURAL POPULATION
South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 44, Núm. 2, pp. 15-28
-
La salud mental durante el primer año del COVID-19 y su relación con la actividad física:: una revisión narrativa de la literatura
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 436, pp. 12-21
-
Mental well-being profiles and physical activity in times of social isolation by the COVID-19: a latent class analysis
International Journal of Sport and Exercise Psychology, Vol. 20, Núm. 2, pp. 436-450
-
Physical Activity and Physical Fitness in Adolescents after the COVID-19 Lockdown and One Year Afterward
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 22
-
Tendencias de acción, tipo de deporte y estilo del entrenador en mujeres deportistas
Apunts: Educación física y deportes, Núm. 149, pp. 63-72
-
Test de condición física: Modelo tradicional versus modelo de educación deportiva
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 22, Núm. 86, pp. 269-284
2021
-
A longitudinal study on depressive symptoms and physical activity during the Spanish lockdown
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 1, pp. 10-19
-
COVID-19 and home confinement: Data on physical activity
Archivos de Medicina del Deporte, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-40