MARIA ESTRELLA
FERNANDEZ ALBA
Profesora Contratada Doctora
TRINIDAD
GARCIA FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with TRINIDAD GARCIA FERNANDEZ (11)
2022
-
Validation of the Shortened Version of the Metacognitive Awareness Inventory in Spanish University Students
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 454-462
2021
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398
-
What Predicts Life Satisfaction in Children and Adolescents with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD)?: A Study from Parent and Child/ Adolescent Perspectives
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 24
2020
-
Teacher knowledge and attitudes towards inclusion: a cross-cultural study in Ghana, Germany and Spain
International Journal of Inclusive Education, Vol. 24, Núm. 5, pp. 527-543
2019
-
Creatividad e inteligencias múltiples percibidas coopredictores de las aptitudes escolares en Educación Primaria
Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 17, Núm. 49, pp. 589-608
-
Supplementation with high-content docosahexaenoic acid triglyceride in attentiondeficit hyperactivity disorder: A randomized double-blind placebo-controlled trial
Neuropsychiatric Disease and Treatment, Vol. 15, pp. 1193-1209
2018
-
El Género y la Percepción de las Inteligencias Múltiples. Análisis en Función del Informante
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 1, pp. 31-37
-
Validación del Instrumento de Evaluación de la Conciencia Morfológica Oral (IECMO)
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 2, pp. 107-122
2017
-
From ability to multiple intelligences: Implications for assessment and intervention in learning difficulties
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 67-79
-
Identifying gifted children: Congruence among different IQ measures
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
2012
-
Diferencias de género en actitudes hacia las matemáticas en la enseñanza obligatoria
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 3, Núm. 1, pp. 55-73