REBECA
CEREZO MENENDEZ
Profesora Titular de Universidad
Universidade do Minho
Braga, PortugalPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade do Minho (7)
2015
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 3, pp. 204-216
-
Transcultural analysis of the effectiveness of a program to promote self-regulated learning in Mozambique, Chile, Portugal, and Spain
Higher Education Research and Development, Vol. 34, Núm. 1, pp. 173-187
2014
-
Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424
2013
-
The relationship between approaches to teaching and approaches to studying: A two-level structural equation model for biology achievement in high school
Metacognition and Learning, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-77
2012
-
Tareas para casa, implicación familiar y rendimiento ecadémico
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 1, pp. 73-84
2009
-
Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas
Revista de psicodidáctica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 179-192