Publicacións (73) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. 'More physical education': Critical analysis of the predominant biomedical discourse in press reports

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 541-547

  2. 100 Years since the Discovery of Insulin, from Its Discovery to the Insulins of the Future

    Biomedicines, Vol. 12, Núm. 3

  3. A model fidelity check in cooperative learning research in physical education

    Physical Education and Sport Pedagogy

  4. A rubric model to analyse CLIL textbooks in Primary Education

    Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 41

  5. Acculturation Preferences in the Asturian Educational Context: A Study on the Direct and Interactive Effects of Gender and Stereotypes at School

    Journal of International Migration and Integration

  6. Análisis del nivel de pensamiento computacional de los futuros maestros: una propuesta diagnóstica para el diseño de acciones formativas

    Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 69, pp. 169-194

  7. Aportaciones narrativas lúdicas aumentadas según la opinión de futuros docentes

    Nuevos ecosistemas de aprendizaje: Innovaciones y experiencias educativas (Octaedro), pp. 33-46

  8. Audiovisual translation and media accessibility in language education

    Paralleles

  9. Begoña Camblor Pandiella, Aída Bárbara Parrales Rodríguez y Roberto Avello Rodríguez (Coords.). (2023). Nuevas tendencias en investigación e innovación en Didáctica de la Lengua y la Literatura. Barcelona: Octaedro. 244 pp.

    Didáctica. Lengua y literatura, Núm. 36, pp. 287-288

  10. Blue Gold, Game-Based Learning to Encourage Sustainable Consumption: The Case of Mobile Phones

    Sustainability (Switzerland), Vol. 16, Núm. 2

  11. Boreal forest tree growth and sap flow after a low-severity wildfire

    Agricultural and Forest Meteorology, Vol. 347

  12. Can Pedagogical Models Promote Students’ Basic Psychological Needs in Physical Education? A Systematic Review and Meta-Analysis

    Quest, Vol. 76, Núm. 2, pp. 247-267

  13. Can didactic audiovisual translation enhance intercultural learning through CALL? Validity and reliability of a students’ questionnaire

    Journal for Multicultural Education, Vol. 18, Núm. 1-2, pp. 206-223

  14. Claire de Rémusat. Ensayo sobre la educación de las mujeres. La desigualdad de género. Claves educativas

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 219-220

  15. Competencia léxica y expresión escrita. Un estudio empírico en el aula de ESO

    Ogigia: Revista electrónica de estudios hispánicos, Núm. 35, pp. 63-84

  16. Construction and Assessment of the Physical Activity and Physical Education Importance for Parents Scale

    Perceptual and Motor Skills

  17. De parroquias y feligreses

    El monasterio de San Salvador de Cornellana en la Edad Media (1024-1536): Fundación regia, abadía cluniacense, encomienda nobiliaria (Trea), pp. 241-245

  18. Despertando Vocaciones: Un “edusistema” de Investigación,Desarrollo e Innovación orientado a la mejora de la educación y laformación

    Actas 7º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2024

  19. Didactic Audiovisual Translation and Foreign Language Education

    Taylor and Francis, pp. 1-160

  20. Educational and leadership strategies to face the new European VUCA scenario

    Educatio siglo XXI: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 42, Núm. 1, pp. 33-48