Ciencias de la Educación
Fachbereich
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universitat de Barcelona (24)
2024
-
The Characteristics versus the “Myths” of Romantic Love
Historia Social y de la Educación, Vol. 13, Núm. 2, pp. 80-96
2023
-
A long non-coding RNA that harbors a SNP associated with type 2 diabetes regulates the expression of TGM2 gene in pancreatic beta cells
Frontiers in Endocrinology, Vol. 14
-
Circulating miRNA expression in long-standing type 1 diabetes mellitus
Scientific Reports, Vol. 13, Núm. 1
-
Diabetic ketoacidosis at diagnosis of type 1 diabetes in Asturias (Spain) between 2011 and 2020: influence of symptom duration on prevalence of ketoacidosis and weight loss
Revista Espanola de Salud Publica, Vol. 97
-
Diabetic ketoacidosis at diagnosis of type 1 diabetes in Asturias (Spain) between 2011 and 2020: influence of symptom duration on prevalence of ketoacidosis and weight loss
Revista espanola de salud publica, Vol. 97
-
Hypoglycemia in patients with type 2 diabetes mellitus during hospitalization: associated factors and prognostic value
Diabetology and Metabolic Syndrome, Vol. 15, Núm. 1
-
Reclassification of type 2 diabetes to type 1 diabetes in Asturias (Spain) between 2011 and 2020
Diabetology and Metabolic Syndrome, Vol. 15, Núm. 1
-
miR-24-3p and Body Mass Index as Type 2 Diabetes Risk Factors in Spanish Women 15 Years after Gestational Diabetes Mellitus Diagnosis
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 24, Núm. 2
2022
-
Ansiedad ante el fracaso en educación física: ¿puede la gamificación promover cambios en las alumnas de primaria?
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 44, pp. 739-748
-
Real-life effects of adding weekly subcutaneous semaglutide to insulin for the treatment of type 2 diabetes mellitus
Revista Clinica Espanola, Vol. 222, Núm. 9, pp. 516-522
2019
-
Protocolo de buenas prácticas en parentalidad positiva. Su elaboración y estudio piloto
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 425-436
2016
-
Educación y género en la formación docente en un enfoque de equidad y democracia
Democracia y Educación en la formación docente (Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya), pp. 117-140
2015
-
Desde el prácticum hacia la sociedad: Experiencias y aportes para el desarrollo de la carrera profesional en educación
Documentar y evaluar la experiencia de los estudiantes en las prácticas: XIII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas : actas
2014
-
Las políticas educativas TIC en España después del Programa Escuela 2.0: las tendencias que emergen
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 11-33
2013
-
A DNA methylation signature associated with the epigenetic repression of glycine N-methyltransferase in human hepatocellular carcinoma
Journal of Molecular Medicine, Vol. 91, Núm. 8, pp. 939-950
2012
-
Discovery of salermide-related sirtuin inhibitors: Binding mode studies and antiproliferative effects in cancer cells including cancer stem cells
Journal of Medicinal Chemistry, Vol. 55, Núm. 24, pp. 10937-10947
2009
-
Melatonin alters cell death processes in response to age-related oxidative stress in the brain of senescence-accelerated mice
Journal of Pineal Research, Vol. 46, Núm. 1, pp. 106-114
2008
-
Favorable effects of a prolonged treatment with melatonin on the level of oxidative damage and neurodegeneration in senescence-accelerated mice
Journal of Pineal Research, Vol. 45, Núm. 3, pp. 302-311
2005
-
To what extent is higher education achievement conditioned by the secondary education model?
Studies in Educational Evaluation, Vol. 31, Núm. 1, pp. 57-78
2004
-
Los contenidos de la formación inicial: ¿pedagógicos o de conocimientos?
La formación inicial del profesorado de Educación Física ante el reto europeo