Publications in collaboration with researchers from Universidad Autónoma de Madrid (26)

2024

  1. Digital disruptors at the gate. Does FinTech lending affect bank market power and stability?

    Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, Vol. 92

  2. La Revista Española de Financiación y Contabilidad cumple 200 números

    AECA: Revista de la Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas, Núm. 145, pp. 38-40

2021

  1. Does investor sentiment affect bank stability? International evidence from lending behavior

    Journal of International Money and Finance, Vol. 113

  2. Evolución del sector de agencias de viajes

    La actividad turística española en 2020: edición 2021 (Síntesis), pp. 47-54

2019

  1. Bank recapitalization in Europe: Informational content in the issuing method

    Journal of International Financial Markets, Institutions and Money, Vol. 63

  2. Switching barriers in online travel agencies: The impact on positive word of mouth

    Tourism Analysis, Vol. 24, Núm. 2, pp. 213-225

2018

  1. Bank market power and lending during the global financial crisis

    Journal of International Money and Finance, Vol. 89, pp. 1-22

  2. Bank supply shocks and the substitution between bank and nonbank debt

    Journal of Corporate Finance, Vol. 48, pp. 122-147

  3. El crédito bancario tras la crisis financiera

    Papeles de economía española, Núm. 155, pp. 147-164

  4. Evolución del sector de agencias de viajes: turismo digital y cocreación del cliente

    La actividad turística española en 2017: edición 2018 (Síntesis), pp. 51-59

2013

  1. An integrated service recovery system (ISRS): Influence on knowledge-intensive business services performance

    European Journal of Marketing, Vol. 47, Núm. 5, pp. 934-963

  2. La actividad de las agencias de viaje: necesidad de vender productos y experiencias

    La actividad turística española en 2012: edición 2013 (Editorial Universitaria Ramón Areces), pp. 93-102

  3. La organización lingüística de la empresa multinacional: el español como lengua funcional

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 7, Núm. 2, pp. 16-25

  4. Other large shareholders in family firms: Do they monitor?

    Handbook of Research on Family Business, Second Edition (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 161-183

  5. The brand management system and service firm competitiveness

    Journal of Business Research, Vol. 66, Núm. 2, pp. 148-157

2010

  1. Perceived justice of service recovery strategies: Impact on customer satisfaction and quality relationship

    Psychology and Marketing, Vol. 27, Núm. 5, pp. 487-509

  2. Sistema estratégico de gestión de la marca y competitividad en las empresas de servicios industriales

    XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 117

2009

  1. Effect of complaint management on loyalty versus probability of ending relationship

    Advances in Tourism Destination Marketing: Managing Networks (Taylor and Francis), pp. 244-254

  2. Satisfaction with service recovery: Perceived justice and emotional responses

    Journal of Business Research, Vol. 62, Núm. 8, pp. 775-781

  3. The role of commitment perceived by the consumer in service industries

    Management Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 141-157