NATALIA
SUAREZ FERNANDEZ
Profesora Contratada Doctora
Pedro
Rosário
Publicaciones en las que colabora con Pedro Rosário (17)
2022
-
Parental Involvement in Homework During Covid-19 Confinement
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 421-428
-
Psychometric properties of parental burnout assessment and prevalence of parental burnout: a person-centered approach
International journal of clinical and health psychology, Vol. 22, Núm. 1, pp. 81-90
2021
-
Perceived parental involvement and children’s homework engagement at the end of Primary Education: A cluster analysis
Revista de Psicología y Educación, Vol. 16, Núm. 1, pp. 88-103
2017
-
Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 266-278
-
How do student prior achievement and homework behaviors relate to perceived parental involvement in homework?
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JUL
-
Programs to promote self-regulated learning in different educational stages
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 47-65
2015
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Parents' conceptions of their homework involvement in elementary school
Psicothema, Vol. 27, Núm. 2, pp. 159-165
-
Relationships between perceived parental involvement in homework, student homework behaviors, and academic achievement: differences among elementary, junior high, and high school students
Metacognition and Learning, Vol. 10, Núm. 3, pp. 375-406
-
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 3, pp. 204-216
-
The effects of teachers' homework follow-up practices on students' EFL performance: A randomized-group design
Frontiers in Psychology, Vol. 6, Núm. OCT
2013
-
Predicción del uso de estrategias de autorregulación en educación superior
Anales de psicología, Vol. 29, Núm. 3, pp. 865-875
2012
-
Tareas para casa, implicación familiar y rendimiento ecadémico
Aula abierta, Vol. 40, Núm. 1, pp. 73-84
2011
-
El fracaso escolar en Educación Secundaria: análisis del papel de la implicación familiar
Magister: Revista miscelánea de investigación, Núm. 24, pp. 49-64
-
Implementation of training programs in self-regulated learning strategies in moodle format: results of a experience in higher education
Psicothema, Vol. 23, Núm. 2, pp. 274-281
-
Uso de diarios de tareas para casa en el inglés como lengua extranjera: evaluación de pros y contras en el aprendizaje autorregulado y rendimiento
Psicothema, Vol. 23, Núm. 4, pp. 681-687