Publicaciones (78) Publicaciones de VICTOR MARIA FERNANDEZ BLANCO

2020

  1. Cost of production

    Handbook of Cultural Economics, Third Edition (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 129-136

  2. Museums

    Handbook of Cultural Economics, Third Edition (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 349-357

2019

  1. Cine y propaganda cultural: la revista Der Adler en español (1940-1944)

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 98, pp. 125-156

  2. Introduction

    Scientific Annals of Economics and Business

  3. Measuring technical efficiency and marginal costs in the performing arts: the case of the municipal theatres of Warsaw

    Journal of Cultural Economics, Vol. 43, Núm. 1, pp. 97-119

2017

  1. A quantitative analysis of reading habits in Spain

    International Journal of Arts Management, Vol. 19, Núm. 3, pp. 19-32

  2. Continuous TV demand in road cycling: the 2015 Vuelta a España

    European Sport Management Quarterly, Vol. 17, Núm. 3, pp. 349-369

  3. Do Movie Majors Really Collude? Indirect Evidence from Release Schedules

    Hacienda Pública Española / Review of Public Economics, Núm. 221, pp. 9-31

  4. Looking into the profile of music audiences

    Enhancing Participation in the Arts in the EU: Challenges and Methods (Springer International Publishing), pp. 141-154

  5. Raiders of the lost ark: A European market for European movies?

    Enhancing Participation in the Arts in the EU: Challenges and Methods (Springer International Publishing), pp. 171-189

2016

  1. Diferencias de genero en las audiencias televisivas de deportes: El caso de la Vuelta Ciclista a España

    Economía, gestión y deporte: Una visión actual de la investigación

  2. Diferencias de género en las audiencias televisivas de deportes: el caso de la Vuelta Ciclista a España

    Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Núm. 1, pp. 29-32

  3. La politica de precios en la gestión económica de las entidades deportivas

    Gestor deportivo en la organización del deporte en la sociedad actual (Wanceulen)

2014

  1. How do your rivals' releasing dates affect your box office?

    Journal of Cultural Economics, Vol. 38, Núm. 1, pp. 71-84

  2. Introduction to the Special Issue: The Economics of Cultural Industries

    Economics and Business Letters, Vol. 3, Núm. 2, pp. 77-78

2013

  1. 11. Los impuestos a través de la cultura

    Impuestos para todos los públicos (Pirámide), pp. 247-268