CELESTINO
RODRIGUEZ PEREZ
Catedrático de Universidad
DEBORA
ARECES MARTINEZ
Profesora Contratada Doctora
Publikationen, an denen er mitarbeitet DEBORA ARECES MARTINEZ (56)
2024
-
Is it possible to transfer the learning of writing strategies to an unstructured opinion text? Analyzing the effects of the strategy-focused instruction
Anales de psicología, Vol. 40, Núm. 2, pp. 254-264
-
Language Skills in Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder and Developmental Language Disorder: A Systematic Review
Children, Vol. 11, Núm. 1
2023
-
Desarrollo de las funciones ejecutivas y la conciencia morfológica en alumnado con TDAH y TEL
Revista de logopedia, foniatría y audiología, Vol. 43, Núm. 1
-
Desarrollo de una APP gamificada para la evaluación e intervención de las funciones ejecutivas en el modelo RTI.
Actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación: Bienestar psicológico y digitalización : el gran reto de la psicología hoy.
-
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
Servicio de Publicaciones
-
Intervención en dificultades lectoras a través de una app gamificada basada en el modelo RTi
II Congreso Internacional de Transformación Digital en Entornos de Aprendizaje, CITEA 2022: libro de actas
-
¿Todos los test de ejecución continua computerizados predicen lo mismo? Diferencias entre un CPT con realidad virtual y tradicional.
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 349-361
2022
-
Can serious games measure your cognitive profile in adults? An innovative proposal to evaluate and stimulate cognitive skills
Universal Access in the Information Society
-
Differences between Spanish students' and teaching professionals' knowledge of and attitudes toward ADHD—Does knowledge influence attitude?
Psychology in the Schools, Vol. 59, Núm. 2, pp. 242-259
-
Dificultades específicas de aprendizaje y el modelo de respuesta a la intervención: una revisión sistemática
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 67-75
2021
-
Coping with stress in parents of children with developmental disabilities
International journal of clinical and health psychology, Vol. 21, Núm. 3, pp. 38-46
-
Effects of sleep on the academic performance of children with attention deficit and hyperactivity disorder
Brain Sciences, Vol. 11, Núm. 1, pp. 1-14
-
Intercambios virtuales en tiempos de pandemia: nuevas alternativas para mejorar la competencia intercultural en estudiantado universitario
Variables psicológicas y educativas para intervención en el ámbito escolar: nuevos retos (Dykinson), pp. 183-194
-
Neurodevelopmental disorders: An innovative perspective via the response to intervention model
WORLD JOURNAL OF PSYCHIATRY, Vol. 11, Núm. 11, pp. 1017-1026
-
New virtual reality tool (Nesplora Aquarium) for assessing attention and working memory in adults: A normative study
Applied Neuropsychology:Adult, Vol. 28, Núm. 4, pp. 403-415
-
Prevalencia y distribución de las necesidades específicas de apoyo educativo (NEAE) en educación primaria
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 529-540
-
Relationship between naming speed, cognitive processes and decoding skills in normal readers in primary education
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 486-504
-
Retrospective symptoms and learning difficulties predicting ADHD in adults: Differences between prison inmates and the clinical population
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 62, Núm. 3, pp. 301-311
-
Teachers motivational climate and target strategies intervention effect on secondary school physical education classes
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 16, Núm. 4
-
The influence of state and trait anxiety on the achievement of a virtual reality continuous performance test in children and adolescents with adhd symptoms
Journal of Clinical Medicine, Vol. 10, Núm. 12