Publicaciones en las que colabora con PLACIDO RODRIGUEZ GUERRERO (15)

2023

  1. El mercado de las apuestas deportivas en España: Situación actual y desarrollos recientes

    Cuadernos económicos de ICE, Núm. 106, pp. 113-128

  2. Sports gambling in Spain

    SPORT IN THE IBERIAN PENINSULA (ROUTLEDGE), pp. 85-97

2018

  1. Correlation analysis of a horse-betting portfolio: The international official horse show (CSIO) of Gijón

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 18, pp. 1285-1289

  2. La audiencia televisiva del campeonato mundial de fórmula 1. Un análisis de la competencia entre canales

    Journal of Sports Economics & Management, Núm. 8, pp. 4-15

  3. Las apuestas deportivas en el Concurso Hípico (CSIO) Gijón

    Nuevas realidades y enfoques en las organizaciones y eventos deportivos: implicaciones para la Economía y la Gestión

2017

  1. Factors determining TV soccer viewing: Does uncertainty of outcome really matter?

    International Journal of Sport Finance, Vol. 12, Núm. 2, pp. 124-139

  2. Forecasting football match results: Are the many smarter than the few?

    The Economics of Sports Betting (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 71-91

2016

  1. Does the football matter?: An insight into football behaviour

    Revista de psicología del deporte, Vol. 25, Núm. 1, pp. 23-27

  2. Does the football matter?: An insight into football pools players' behaviour

    Economía, gestión y deporte: Una visión actual de la investigación

2013

  1. La (inelástica) demanda de juegos lotto

    Revista de economía aplicada, Vol. 21, Núm. 62, pp. 91-113

2012

  1. The determinants of television audience for professional cycling: The case of spain

    Journal of Sports Economics, Vol. 16, Núm. 1, pp. 26-58

2011

  1. Guessing who wins or predicting the exact score: Does it make any diff erence in terms of the demand for football pools?

    Contemporary Issues in Sports Economics: Participation and Professional Team Sports (Edward Elgar Publishing Ltd.), pp. 114-130

  2. Impacto de la retransmision en directo de eventos depor tivos sobre la audiencia de una televisión autonómica

    Economía del deporte en el siglo XXI: una visión plural (Universidade de Vigo), pp. 66-68

2008

  1. Football pools sales: How important is a football club in the top divisions?

    International Journal of Sport Finance, Vol. 3, Núm. 3, pp. 167-176