REBECA
CEREZO MENENDEZ
Profesora Titular de Universidad
Universidade da Coruña
La Coruña, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade da Coruña (7)
2015
-
Homework and academic achievement across Spanish Compulsory Education
Educational Psychology, Vol. 35, Núm. 6, pp. 726-746
-
Teachers' feedback on homework, homework-related behaviors, and academic achievement
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 3, pp. 204-216
2014
-
La implicación familiar en el ámbito educativo como herramienta para trabajar el éxito académico
Revista de Psicología y Educación, Vol. 9, Núm. 2, pp. 83-93
-
Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424
2013
-
The relationship between approaches to teaching and approaches to studying: A two-level structural equation model for biology achievement in high school
Metacognition and Learning, Vol. 8, Núm. 1, pp. 47-77
2009
-
Academic goals and learning quality in higher education students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 12, Núm. 1, pp. 96-105
-
Tareas para casa, autorregulación del aprendizaje y rendimiento en matemáticas
Revista de psicodidáctica, Vol. 14, Núm. 2, pp. 179-192