JAVIER
BORDALLO LANDA
Profesor Titular de Universidad
BEGOÑA
CANTABRANA PLAZA
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones en las que colabora con BEGOÑA CANTABRANA PLAZA (22)
2021
-
Distribution of research competencies in Medical Degree modules
Educacion Medica, Vol. 22, Núm. 2, pp. 78-83
2019
-
Competencias de investigación en el Grado en Medicina en la universidad española
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 22, Núm. 6, pp. 279-286
-
La Revista de Medicina y Cine, 15 años después. Una contribución al humanismo médico
Revista de medicina y cine, Vol. 15, Núm. 2, pp. 63-65
2018
-
Aproximación a la investigación en el Grado en Medicina de la Universidad de Oviedo
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 21, Núm. 6, pp. 275-285
-
Potential utility of the visual arts in medical teaching
Educacion Medica, Vol. 19, pp. 284-293
2017
-
Estradiol-modified prolactin secretion independently of action potentials and Ca2+ and blockade of outward potassium currents in GH3 cells
Naunyn-Schmiedeberg's Archives of Pharmacology, Vol. 390, Núm. 1, pp. 95-104
-
Modulatory effect of intestinal polyamines and trace amines on the spontaneous phasic contractions of the isolated ileum and colon rings of mice
Food and Nutrition Research, Vol. 61
2016
-
Papel de la literatura en la formación del médico. Una experiencia en el segundo curso del grado en Medicina en la Universidad de Oviedo
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 19, Núm. 6, pp. 301-310
-
Utilización de relatos literarios como actividad formativa para la enseñanza de la medicina en la Universidad de Oviedo
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 19, Núm. 4, pp. 205-215
2015
-
Androgens block outward potassium currents and decrease spontaneous action potentials in GH3 cells
Naunyn-Schmiedeberg's Archives of Pharmacology, Vol. 388, Núm. 1, pp. 67-78
2013
-
Apropiación de terminología médica por estudiantes de primer curso del grado en medicina a través de prensa diaria
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 16, Núm. 3, pp. 145-151
2012
-
Protagonismo de los alumnos en el aprendizaje: Una experiencia en el primer curso de medicina
FEM. Revista de la Fundación Educación Médica, Vol. 15, Núm. 4, pp. 213-219
-
Role of students in learning. An experience in the first year of medicine degree
Educacion Medica, Vol. 15, Núm. 4, pp. 213-219
2011
-
Sex hormones modulate salbutamol-elicited long-term relaxation in isolated bovine tracheal strips
Pharmacology, Vol. 87, Núm. 5-6, pp. 249-256
-
Testosterone inhibits cAMP-phosphodiesterases in heart extracts from rats and increases cAMP levels in isolated left atria
Pharmacology, Vol. 87, Núm. 3-4, pp. 155-160
2010
-
Functional effects of polyamines via activation of human β1-and β2-adrenoceptors stably expressed in CHO cells
Pharmacological Reports, Vol. 62, Núm. 4, pp. 696-706
-
Role of β-adrenoceptors, cAMP phosphodiesterase and external Ca 2+on polyamine-induced relaxation in isolated bovine tracheal strips
Pharmacological Reports, Vol. 62, Núm. 6, pp. 1127-1138
2009
-
Influence of gender and sex hormones on 5α-dihydrotestosterone elicited effect in isolated left atria of rats: Role of β-adrenoceptors and ornithine decarboxylase activity
European Journal of Pharmacology, Vol. 604, Núm. 1-3, pp. 103-110
-
Role of polyamines and cAMP-dependent mechanisms on 5α- dihydrotestosterone-elicited functional effects in isolated right atria of rat
Journal of Cardiovascular Pharmacology, Vol. 54, Núm. 4, pp. 310-318
2008
-
Modulatory role of endogenous androgens on airway smooth muscle tone in isolated guinea-pig and bovine trachea; involvement of β2-adrenoceptors, the polyamine system and external calcium
European Journal of Pharmacology, Vol. 601, Núm. 1-3, pp. 154-162