GRINAT
GRUPO DE INVESTIGACIÓN EN RIESGOS NATURALES
Publicaciones (79) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A consistent test of equality of distributions for Hilbert-valued random elements
Journal of Multivariate Analysis, Vol. 202
-
Effects of sediment transport on flood hazards: Lessons learned and remaining challenges
Geomorphology, Vol. 446
-
One catastrophic flood every millennium: Synchronicity of extreme floods and global warm periods in the multi-archive record of the Roman theatre of Guadix (Granada, SE Spain)
Global and Planetary Change, Vol. 233
-
Pre-service teachers’ skills development through educational video generation
European Journal of Teacher Education
-
Sediment Response after Wildfires in Mountain Streams and Their Effects on Cultural Heritage: The Case of the 2021 Navalacruz Wildfire (Avila, Spain)
Fire, Vol. 7, Núm. 2
-
The hydromorphological effects of dams in an extreme desert environment - The Fish River Canyon, Namibia
Geomorphology, Vol. 453
2023
-
Accesibilidad e inclusividad en el diseño de recursos didácticos innovadores online para educación superior: proyecto OIR
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 20-26
-
Acercando problemática ambiental y biodiversidad urbana a escolares de primaria a través del aprendizaje lúdico virtual
Innovaciones tecnológicas para la enseñanza superior: contribuciones y resultados (Prensas de la Universidad de Zaragoza)
-
Age and recurrence of coseismic rock avalanches in Sierra de la Sobia (Cantabrian Mountains, Spain)
Catena, Vol. 223
-
Assessment of pebble virtual velocities by combining active RFID fixed stations with geophones
Earth Surface Processes and Landforms, Vol. 48, Núm. 13, pp. 2570-2583
-
Chemical characteristics of wildfire ash across the globe and their environmental and socio-economic implications
Environment International, Vol. 178
-
Comparing Field, Probabilistic, and 2D Numerical Approaches to Assess Gravel Mobility in a Gravel-Bed River
Water Resources Research, Vol. 59, Núm. 9
-
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos
Servicio de Publicaciones
-
Creatividad e Innovación en los Proyectos Educativos en la Educación Infantil: Robótica Educativa
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 36-38
-
Diseño de formación docente en entornos híbridos desde el enfoque de la sostenibilidad ambiental para enseñanzas artísticas plásticas en educación secundaria
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 120-122
-
Enseñanza de las ciencias en formación del profesorado empleando billetes y monedas como recurso didáctico
#CIMIE23 Las evidencias científicas que mejoran los resultados educativos: Libro de actas #CIMIE23, Santander 6 y 7 de Julio
-
Fuzzy sets and (fuzzy) random sets in Econometrics and Statistics
Econometrics and Statistics, Vol. 26, pp. 84-98
-
Herramientas en línea para la educación ambiental
Compartiendo prácticas educativas innovadoras en contextos híbridos inclusivos (Servicio de Publicaciones), pp. 56-59
-
Identifying sustainability priorities among value chain actors in artisanal common octopus fisheries
Reviews in Fish Biology and Fisheries, Vol. 33, Núm. 3, pp. 669-698
-
Modelling coarse-sediment propagation following gravel augmentation: The case of the Rhône River at Péage-de-Roussillon (France)
Geomorphology, Vol. 428