GRINAT
Grupo de Investigación en Riesgos Naturales
Publicacións (111) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.
2025
-
Bedload response to dam removal: Results from a 6-year particle tracking survey in the Leitzaran River (Basque Country)
Geomorphology, Vol. 470
-
Flora del Cantábrico: una visión glocal.
Naturalia Cantabricae, Núm. 13, pp. 39-69
-
Primary Reactions Race: Exploring Basic Chemical Reactions in a Didactic Board Game for Future Educators
Journal of Chemical Education, Vol. 102, Núm. 2, pp. 688-696
-
Sustainable mediums in the Art classroom of Secondary Education
Conference Proceedings CIVAE 2025: 7th Interdisciplinary and Virtual Conference on Arts in Education
-
The variability of grain size metrics in gravel-bed rivers
Catena, Vol. 255
2024
-
A Field-Based Estimation of the Variability of Particle Entrainment in Coarse-Bed Rivers
Journal of Geophysical Research: Earth Surface, Vol. 129, Núm. 10
-
A consistent test of equality of distributions for Hilbert-valued random elements
Journal of Multivariate Analysis, Vol. 202
-
A multi-site and hypothesis-driven approach to identify controls on the bedload transport regime of an anthropised gravel-bed river
Earth Surface Processes and Landforms, Vol. 49, Núm. 12, pp. 3913-3933
-
An Attempt to Take Into Account Natural Variability in 1D Bedload Prediction
Journal of Geophysical Research: Earth Surface, Vol. 129, Núm. 7
-
Aprendiendo sobre la didáctica del medio natural mediante la generación de vídeos
Generación de videos educativos: experiencias en los contextos universitario y escolar (Servicio de Publicaciones), pp. 80-86
-
Aproximación a un mapa de potencialidad edáfica de interés en la distribución de la vegetación en la Cornisa Cantábrica.
Naturalia Cantabricae, Núm. 12, pp. 43-52
-
Cultivando sostenibilidad: perspectivas europeas del modelo de aprendizaje agrario en la Escuela Primaria
Huertos universitarios para la transformación ecosocial (Servicio Editorial = Argitalpen Zerbitzua), pp. 75-82
-
Educación STEAM mediante juegos de mesa para el Grado de Maestro en Educación Primaria
Pensar más allá en educación
-
Effects of sediment transport on flood hazards: Lessons learned and remaining challenges
Geomorphology, Vol. 446
-
El papel de la carga sedimentaria durante avenidas fluviales en los trabajos históricos de la Comisión del Mapa Geológico de España
Geotemas (Madrid), Núm. 20, pp. 298
-
El papel del material leñoso en los Planes de Gestión de Riesgo de Inundación en España
Geotemas (Madrid), Núm. 20, pp. 867
-
Ensayos en campo de removilización hídrica de piroclastos del volcán de Tajogaite de 2021 (La Palma, Islas Canarias)
Cuadernos de geografía, Núm. 112, pp. 231-260
-
Estudio forense de las inundaciones catastróficas ocurridas en el SW de la Comunidad de Madrid durante la DANA de septiembre de 2023: reconstrucción morfosedimentaria e hidrodinámica
Geotemas (Madrid), Núm. 20, pp. 889-892
-
Generación de videos educativos: experiencias en los contextos universitario y escolar
Servicio de Publicaciones
-
Geomorphological monitoring of longitudinal continuity river restoration: experiences and lessons learned
International Geographical Congress (35. Dublín. 2024)