Mejora de la coordinación de las asignaturas a través de la generación automática de actas basadas en la comunicación vía email

  1. Vicente García Díaz
  2. Cristian González
  3. Edward Rolando Núñez Valdez
  1. 1 Universidad de Oviedo
    info

    Universidad de Oviedo

    Oviedo, España

    ROR https://ror.org/006gksa02

Revista:
Revista de innovación y buenas prácticas docentes

ISSN: 2531-1336

Ano de publicación: 2020

Volume: 9

Número: 2

Páxinas: 82-91

Tipo: Artigo

DOI: 10.21071/RIPADOC.V9I2.12993 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Revista de innovación y buenas prácticas docentes

Resumo

This p roject consists in t he development of a digital platform to create meeting minutes for a subject in an automatic way . The data come from the email conversations of the professor of one subject, and the emails between professor and student . The motivation of this work is due to the fact that the virtual meeting s normally has no t a minute which leave s proof of the participants, participants’ statements, their dates, and conclusions . The main object is to leave proof of all the work of the professors in an easy and simple way . In this way, the participants will not have to make any additional task or work. These emails are analysed and gathered in a automate way. Then , the minutes are created in PDF, which can be read in almost any device. This application has been tested in two subjects and we provide information about its use . The application achieved gathering all the information of the emails in an automate way and created the meeting minutes.

Referencias bibliográficas

  • Banker, K. (2011). MongoDB in action (1st ed.). Manning Publications Co.
  • Castro Ceacero, D., Duran Bellonch, M., Essomba Gelabert, M., Feixas Condom, M., Gairín Sallán, J., Navarro Casanoves, M., & Tomàs i Folch, M. (2009). La coordinación académica en la Universidad: estrategias para una ed ucación de calidad. Revista Electrónica Interuniversitaria de Formación Del Profesorado , 12 (2), 121 – 144. https://www.redalyc.org/pdf/2170/217015206010.pdf
  • Charles, C. M. (1983). Elementary Classroom Management. A Handbook of Excellence in Teaching (Longman (ed.) . ERIC. http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=eric&AN=ED227944&site =ehost - live&scope=site
  • Chowdhury, G. G. (2005). Natural language processing. Annual Review of Information Science and Technology , 37 (1), 51 – 89. https://doi.o rg/10.1002/aris.1440370103
  • Griffin, T., & Seals, S. (2013). GitHub in the classroom: not just for group projects. Journal of Computing Sciences in Colleges , 28 (4), 74 – 74.
  • Ministerio de Ciencia Innovación y Universidades. (2002). Agencia Nacional de Evaluac ión de la Calidad y Acreditación . http://www.aneca.es
  • Oria, V. M. O., Jenaro, C., Meilán, J. J. G., Zubiauz, M. B., Mayor, M. A., & Arana, J. M. (2011). Carga de trabajo en el EEES: la necesidad de coordinación docente entre asignaturas. Actas de Las IX Jo rnadas de Redes de Investigación En Docencia Universitaria. , 2 . http://dialnet.unirioja.es/servlet/oaiart?codigo=4140132
  • Rambow, O., Shrestha, L., Chen, J., & Lauridsen, C. (2004). Summarizing email threads.