Psicología
Departamento
Universidad Internacional de La Rioja
Logroño, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Internacional de La Rioja (39)
2024
-
Ageing with Parkinson’s: Identification of Personal Needs in the Northern Spanish Context
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4
-
Trends and Challenges in the Mental Health of University Students with Disabilities: A Systematic Review
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 2
2023
-
Development, Measurement, and Validation of a Managerial Competency Model in Spain: The PUMAC Questionnaire
European Journal of Psychological Assessment
-
Evaluación de la actitud del profesorado especialista hacia la inclusión educativa
Revista Española de Discapacidad (REDIS), Vol. 11, Núm. 1, pp. 97-114
-
Factors That Impact the Relationship between Perceived Organizational Support and Technostress in Teachers
Behavioral Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Reversal Training Discloses Gender Differences in a Spatial Memory Task in Humans
Brain Sciences, Vol. 13, Núm. 5
-
Tobacco use in first-episode psychosis, a multinational EU-GEI study
Psychological Medicine, Vol. 53, Núm. 15, pp. 7265-7276
2022
-
Actitudes docentes hacia alumnos con discapacidad, punto de partida para la educación inclusiva: una perspectiva de género, edad y experiencia previa.
Espiral. Cuadernos del profesorado, Vol. 15, Núm. 30, pp. 83-83
-
Atención a las mujeres víctimas de violencia de género desde los servicios de urgencias hospitalarias
Investigaciones feministas, Vol. 13, Núm. 1, pp. 223-233
-
Percepción de los estudiantes en el dominio de las competencias necesarias para realizar un Trabajo Fin de Estudios: una perspectiva diferencial entre los estudiantes de Grado y Máster
Experiencias innovadoras y desarrollo de competencias docentes en educación ante el horizonte 2030 (Dykinson), pp. 829-851
-
Validation of the Early University Dropout Intentions Questionnaire (EUDIQ-R)
Journal of Higher Education Theory and Practice, Vol. 22, Núm. 10, pp. 17-29
2021
-
A randomized study on the efficacy of the Social Cognition Training Program-brief version in a sample of patients with schizophrenia.
Psychiatric Rehabilitation Journal, Vol. 44, Núm. 1, pp. 1-10
-
Actitudes del profesorado de Educación Física hacia la inclusión de alumnos con discapacidad
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 39, pp. 7-12
-
Actitudes del profesorado en la identificación de alumnos con altas capacidades
Variables psicológicas y educativas para intervención en el ámbito escolar: nuevos retos (Dykinson), pp. 139-148
-
Adaptation and Validation of the LGBTCI to the Spanish LGBT Working Population
Journal of Career Assessment, Vol. 29, Núm. 3, pp. 422-441
-
Consequences of COVID-19 Confinement for Teachers: Family-Work Interactions, Technostress, and Perceived Organizational Support
International journal of environmental research and public health, Vol. 18, Núm. 21
-
Consequences of COVID-19 confinement for teachers: Family-work interactions, technostress, and perceived organizational support
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 21
-
El bullying en el marco de la escuela inclusiva: revisión sistemática
Páginas de educación, Vol. 14, Núm. 1, pp. 26-51
-
Impacto del confinamiento por covid-19 en docentes de idiomas: Interacciones familia-trabajo, tecnoestrés y apoyo organizacional percibido
Investigación en el ámbito escolar: variables psicológicas y educativas (Dykinson), pp. 187-195
-
Relationship between naming speed, cognitive processes and decoding skills in normal readers in primary education
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 33, Núm. 3, pp. 486-504