ANGEL HUGUET CANALIS-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (10)
2024
-
La selección del profesorado universitario en España. ¿Una asignatura pendiente?
Revista de Psicología y Educación, Vol. 19, Núm. 1, pp. 47-54
-
Linguistic Acculturation Preferences of Autochthonous Students Toward Their Latin American Peers in Western Catalonia
Journal of Latinos and Education, Vol. 23, Núm. 1, pp. 118-131
2023
-
Implicit language attitudes in Catalonia (Spain): investigating preferences for Catalan or Spanish using the Implicit Association Test
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 44, Núm. 3, pp. 214-229
2022
-
Inclusión educativa y accesibilidad: La implementación de la metodología basada en el Diseño Universal de Aprendizaje en aulas universitarias
In-Red 2022. VIII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red
2021
-
Language attitudes towards English in local and immigrant students in Catalonia: analysis of the joint effect of language competence and region of origin
Language and Intercultural Communication, Vol. 21, Núm. 5, pp. 663-678
-
Propuesta educativa para un modelo lingüístico y cultural inclusivo para Aragón
Arredol d'a parola: conoxer, amar, esfender l'aragonés.Treballos en omenache a Francho Nagore & Jesús Vázquez (Instituto de Estudios Altoaragoneses), pp. 213-228
2019
-
Language attitudes towards Spanish and Catalan in autochthonous and immigrant families in Catalonia: analysing the correlation between student attitudes and their parents’
International journal of bilingual education and bilingualism, Vol. 22, Núm. 6, pp. 754-767
2017
-
Language attitudes, family language and generational cohort in Catalonia: new contributions from a multivariate analysis
Language and Intercultural Communication, Vol. 17, Núm. 2, pp. 135-149
2010
-
Lengua, poder y dominación: el caso asturiano
Homenaxe al profesor Xosé Lluis García Arias (Academia de la Llingua Asturiana), pp. 483-498
2004
-
El prestigio de las lenguas en los escolares: influencia de algunas variables educativas y familiares
Revista de psicología general y aplicada: Revista de la Federación Española de Asociaciones de Psicología, Vol. 57, Núm. 4, pp. 435-448