COVADONGA
GONZALEZ-NUEVO VAZQUEZ
Investigadora
EDUARDO
GARCIA CUETO
Catedrático de Universidad
Publicacions en què col·labora amb EDUARDO GARCIA CUETO (11)
2024
-
The Behavioral, Emotional, and Social Skills Inventory: A Spanish Adaptation and Further Validation in Adult Population
Assessment, Vol. 31, Núm. 7, pp. 1525-1547
-
The Bidimensionality of Grit Conceptual Dissociation or Methodological Artifact?
European Journal of Psychological Assessment, Vol. 40, Núm. 4, pp. 272-281
-
Ítems tipo Likert vs. Ítems continuos: ¿Qué opción es mejor?
Revista internacional de sociología, Vol. 82, Núm. 2, pp. 1-10
2023
-
Grade Retention Impact on Academic Self-concept: A Longitudinal Perspective
School Mental Health, Vol. 15, Núm. 2, pp. 600-610
-
Many ways of facing an extreme event: Profiling of different coping groups during the COVID-19
Escritos de psicología, Vol. 16, Núm. 2, pp. 91-103
-
Measurement invariance of entrepreneurial personality in relation to sex, age, and self-employment
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 4, pp. 3160-3170
-
Validation of the Acceptance and Action Questionnaire-II in the general Spanish population
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 14, pp. 12096-12103
2022
-
Masculinity and Femininity: a multidimensional approach
Anales de psicología, Vol. 38, Núm. 2, pp. 347-354
-
To be Direct or not: Reversing Likert Response Format Items
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 25, pp. 1-9
2021
-
Grit Assessment: Is One Dimension Enough?
Journal of Personality Assessment, Vol. 103, Núm. 6, pp. 786-796
-
Resiliencia académica: la influencia del esfuerzo, las expectativas y el autoconcepto académico
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 53, Núm. 0, pp. 114-121