ANA BELEN DEL
RIO LANZA
Profesora Titular de Universidad
Publicaciones (58) Publicaciones de ANA BELEN DEL RIO LANZA
2023
-
Is comparison the thief of joy? Students’ emotions after socially comparing their task grades, influence on their motivation
International Journal of Management Education, Vol. 21, Núm. 2
2022
-
"Lo valemos", cómo empoderar al alumnado a través de la comunicación online
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Communicating with Companions. The Impact of Companion Empowerment and Companion Literacy on the Well-being of Elderly Patients
Health Communication, Vol. 37, Núm. 5, pp. 648-655
-
El blog como herramienta de empoderamiento en el aula
La innovación como motor para la transformación de la enseñanza universitaria (Universidad de La Rioja), pp. 369-386
2021
-
Accompanying Patients Aged 65 or Over: How Companions’ Health Literacy Affects Value Co-Creation During Medical Encounters
Journal of Aging and Health, Vol. 33, Núm. 10, pp. 953-964
-
Companion cocreation: improving health service encounters of the elderly
Journal of Services Marketing, Vol. 35, Núm. 1, pp. 116-130
-
Word of mouth: How upward social comparisons influence the sharing of consumption experiences
Journal of Consumer Behaviour, Vol. 20, Núm. 3, pp. 736-747
2020
-
Efecto de las comparaciones entre iguales en la motivación
Prospectiva, sistémica y nuevos marcos referenciales de conocimiento (Fórum Internacional de Comunicación y Relaciones Públicas (Fórum XXI)), pp. 382-394
-
La comunicación en salud ante el desafío del envejecimiento: revisión de la literatura científica de la Wos
Universidad, investigación y conocimiento: el valor de la I+D+i para evolucionar hacia una sociedad sostenible y responsable (Universidad de Oviedo), pp. 295-304
-
Mobile health (mhealth): facilitators and barriers of the intention of use in patients with chronic illnesses
Journal of Communication in Healthcare, Vol. 13, Núm. 2, pp. 138-146
2019
-
Switching barriers in online travel agencies: The impact on positive word of mouth
Tourism Analysis, Vol. 24, Núm. 2, pp. 213-225
2017
-
Empower Me? Yes, Please, But in My Way: Different Patterns of Experiencing Empowerment in Patients with Chronic Conditions
Health Communication, Vol. 32, Núm. 7, pp. 910-915
-
Mobile health services in haemophilia: opportunities and risks
Haemophilia
2016
2013
-
An integrated service recovery system (ISRS): Influence on knowledge-intensive business services performance
European Journal of Marketing, Vol. 47, Núm. 5, pp. 934-963
-
The brand management system and service firm competitiveness
Journal of Business Research, Vol. 66, Núm. 2, pp. 148-157
-
The word of mouth dynamic: How positive (and Negative) WOM drives purchase probability: An analysis of interpersonal and non-interpersonal factors
Journal of Advertising Research, Vol. 53, Núm. 1, pp. 43-60
2012
-
Antecedentes y consecuencias del sistema estratégico de gestión de la marca en mercados industriales: una aplicación entre empresas de servicios intensivos en conocimiento
Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 21, Núm. 1, pp. 129-147
2010
-
Configuración de un Sistema Integral de Recuperación del Servicio (SIRS): aplicación en empresas de servicios industriales
Información Comercial Española, ICE: Revista de economía, Núm. 856, pp. 103-122
-
Dimensiones de un sistema estratégico de gestión de la marca en las empresas de servicios
Distribución comercial y comportamiento del consumidor (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial. Universidad de Oviedo), pp. 175-194