JORGE CARLOS
FERNANDEZ DEL VALLE
Catedrático de Universidad
Publicacions (124) Publicacions de JORGE CARLOS FERNANDEZ DEL VALLE
2025
-
El ajuste psicosocial de la población extutelada que transita a la vida adulta
Adolescentes vulnerables: retos y oportunidades actuales para el acompañamiento socioeducativo en el sistema de protección (Aranzadi), pp. 67-74
-
Helping care leavers develop life skills: A scoping review
Children and Youth Services Review, Vol. 173
-
Is Anyone There?᠄ Supports Available for Unaccompanied Migrant and Non-Migrant Residential Care Leavers in Spain
Social Support of Young People in and after Residential Care: Is Someone There for You?: An International Perspective (Taylor and Francis), pp. 247-268
-
La importancia de evaluar la calidad en programas de protección a la infancia: centros de día para la infancia y adolescencia, un recurso de preservación familiar en España
Emergencia habitacional y vivienda digna: nuevas perspectivas para la inclusión social (Red Europea de Lucha Contra la Pobreza y la Exclusión Social en Asturias (EAPN-AS)), pp. 91-106
-
Revisión de la evidencia sobre programas de desarrollo de habilidades para la vida destinados a jóvenes en el sistema de protección: resultados preliminares
Adolescentes vulnerables: retos y oportunidades actuales para el acompañamiento socioeducativo en el sistema de protección (Aranzadi), pp. 95-101
2024
-
A Systematic Review of Quality Indicators in Therapeutic Residential Care Drawn from Young People´s Beliefs and Experiences
Child Indicators Research, Vol. 17, Núm. 3, pp. 1195-1216
-
Assessing the Needs of Victimized Adolescents in Therapeutic Residential Care in Spain
Child and Adolescent Social Work Journal, Vol. 41, Núm. 3, pp. 371-381
-
How Young People Portrayed Their Experiences in Therapeutic Residential Care in Portugal: A Mixed Methods Study
Child and Adolescent Social Work Journal
-
Systematic Review of the Evaluation of Foster Care Programs
Psychosocial Intervention, Vol. 33, Núm. 1, pp. 1-14
2023
-
A systematic review of non-specific and specific treatment factors associated with lower or greater internalising and externalising symptoms in therapeutic residential care
Children and Youth Services Review, Vol. 147
-
Adolescents with intellectual disability in residential child care: Double vulnerability
Journal of Intellectual and Developmental Disability, Vol. 48, Núm. 4, pp. 432-445
-
Análisis, evaluación y mejora de los procesos de intervención para la emancipación de jóvenes en dificultad y/o riesgo
coord.
Octaedro
-
Changes in Mental Health of Children and Young People in Residential Care: outcomes and Associated Factors
Psychosocial Intervention, Vol. 32, Núm. 1, pp. 11-19
-
El ajuste psicosocial de jóvenes ex-tutelados en su transición a la vida adulta independiente
International Journal of Social Psychology, Revista de Psicología Social, Vol. 38, Núm. 1, pp. 35-65
-
Evaluación de recursos para la transición a la vida independiente desde el sistema de protección de Andalucía
Análisis, evaluación y mejora de los procesos de intervención para la emancipación de jóvenes en dificultad y/o riesgo (Octaedro), pp. 39
-
Readiness for independent living of youth in residential childcare: A comparative study
Child and Family Social Work, Vol. 28, Núm. 1, pp. 171-183
2022
-
A Comparative Analysis of Residential Care: A Five-Country Multiple Case-Design Study
Child and Youth Care Forum, Vol. 51, Núm. 6, pp. 1031-1062
-
Subjective Well-Being of Young People in Therapeutic Residential Care from a Gender Perspective
Child Indicators Research, Vol. 15, Núm. 1, pp. 249-262
2021
-
Crossing countries and crossing ages: The difficult transition to adulthood of unaccompanied migrant care leavers
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 13
-
El Acogimiento Residencial como una Intervención Socioeducativa y Terapéutica: Lo que la Investigación nos Enseña
Acolhimento Residencial de Criancas e Jovens em Perigo Conceitos, Prática e Intervenção Conceitos, Prática e Intervenção (PACTOR – Edições de Ciências Sociais, Forenses e da Educação), pp. 21-27