MANUEL
ARIAS PEREZ DE AZPEITIA
Profesor Titular de Universidad
AITOR
VAZQUEZ ARDURA
Profesor Contratado Doctor
Publicaciones en las que colabora con AITOR VAZQUEZ ARDURA (33)
2022
-
Smooth-transition simple digital pwm modulator for four-switch buck-boost converters
Electronics (Switzerland), Vol. 11, Núm. 1
2020
-
Efficiency evaluation of a SiC-based bidirectional boost converter using TCM-ZVS with different voltage conversion ratios
Conference Proceedings - IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition - APEC
-
Small signal model of Triangular Current Mode (TCM) operation for Bidirectional Source/Sink Buck and Boost Power Converters
Conference Proceedings - IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition - APEC
-
Un estudio completo del convertidor reductor síncrono bidireccional controlado en modo de corriente triangular. Parte 2: Estudio dinámico
Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación
-
Variable-Width Hysteretic Analog Control for QSW-ZVS and TCM Source/Sink Converters
IEEE Transactions on Power Electronics, Vol. 35, Núm. 3, pp. 3195-3207
2019
-
A Review on Flicker-Free AC-DC LED Drivers for Single-Phase and Three-Phase AC Power Grids
IEEE Transactions on Power Electronics, Vol. 34, Núm. 10, pp. 10035-10057
-
A very simple analog control for QSW-ZVS source/sink DC-DC converters with seamless mode transition
Conference Proceedings - IEEE Applied Power Electronics Conference and Exposition - APEC
-
An Electrolytic Capacitorless Modular Three-Phase AC-DC LED Driver Based on Summing the Light Output of Each Phase
IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics, Vol. 7, Núm. 4, pp. 2255-2270
-
Aprendizaje basado en Proyectos en cuatro asignaturas. Desarrollo de un robot explorador para localización de astronautas en apuros
Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación, SAAEI'19
-
On Supplying LEDs from Very Low DC Voltages with High-Frequency AC-LED Drivers
IEEE Transactions on Power Electronics, Vol. 34, Núm. 6, pp. 5711-5719
-
On bidirectional DC nano-grids: Design considerations and an architecture proposal
Energies, Vol. 12, Núm. 19
2018
-
A very simple analog control for QSW-ZVS source/sink buck converter with seamless mode transition
2018 IEEE 19th Workshop on Control and Modeling for Power Electronics, COMPEL 2018
-
An AC-DC PFC single-stage dual inductor current-fed push-pull for HB-LED lighting applications
IEEE Journal of Emerging and Selected Topics in Power Electronics, Vol. 6, Núm. 1, pp. 255-266
-
Implementación de un control analógico para convertidores reductores bidireccionales QSW-ZVS con cambio de modo automático
XXV Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación 2018 (SAAEI'18)
-
Optimización del diseño de convertidores fuente/sumidero para sistemas de distribución en corriente continua
XXV Seminario Anual de Automática, Electrónica Industrial e Instrumentación 2018 (SAAEI'18)
-
Optimization procedure of source/sink converters for DC power distribution nano-grids
2018 IEEE 19th Workshop on Control and Modeling for Power Electronics, COMPEL 2018
-
Optimized Design of a High Input-Voltage-Ripple-Rejection Converter for LED Lighting
IEEE Transactions on Power Electronics, Vol. 33, Núm. 6, pp. 5192-5205
-
Una evolución natural hacia la aplicación del aprendizaje basado en diseños en las asignaturas de la mención de Sistemas Electrónicos del grado en Ingeniería en Tecnologías y Servicios de Telecomunicación de la Universidad de Oviedo: una experiencia docente desde la EPI de Gijón
XXVI Congreso Universitario de Innovación Educativa en las Enseñanzas Técnicas: libro de actas
2015
-
Optimized design guideline of battery-cell equalizers based on the wave-trap concept
2015 IEEE Energy Conversion Congress and Exposition, ECCE 2015
2014
-
Aprendizaje basado en proyectos mediante el montaje de un kit de comunicaciones
Libro de actas del XI Congreso de tecnologías, aprendizaje y enseñanza de la electrónica, TAEE 2014: 11,12 y 13 de Junio de 2014. Universidad de Deusto. Bilbao (Universidad de Deusto = Deustuko Unibertsitatea), pp. 41-46