Publicaciones (26) Publicaciones de MARIA LUISA DIEZ ARROYO

2021

  1. Emotional Rhetoric in Tea Advertising

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 43, Núm. 1, pp. 199-220

2020

  1. The adjective “ unique”: More than a buzzword in the language of advertising

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 40, pp. 149-170

  2. The pragmatics of luxury

    Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 83, pp. 25-39

2016

  1. English words as euphemisms in Spanish fashion

    English Today, Vol. 32, Núm. 3, pp. 30-39

  2. Vagueness: A loanword’s good friend. The case of ‘Print’ in Spanish fashion

    Pragmatics, Vol. 26, Núm. 4, pp. 609-629

2015

  1. From the atelier to e-commerce: A cognitive approach to neologisms in Spanish fashion

    Terminology: international journal of theoretical and applied issues in specialized communication, Vol. 21, Núm. 1, pp. 51-75

  2. ‘Ageing youthfully’ or the rhetoric of medical English in advertising

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 30, pp. 83-106

2014

  1. "Ageing youthfully" or the rhetoric of medical English in advertising

    Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 28, pp. 83-106

2013

  1. Scientific language in skin-care advertisisng: Persuading through opacity

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 26, pp. 197-214

2009

  1. Phraseological units: persiassion and translation

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 45-62

2002

  1. Idiomaticity and second language learning

    Estudios de metodología de la lengua inglesa (Centro Buendía), pp. 79-88

  2. Semantics and the lexicon: the problem of idiomatic expressions

    Léxico y gramática : [Selección de ponencias e comunicacións presentadas no Congreso Internacional de Lingüística "Léxico & Gramática", celebrado na Facultade de Humanidades de Lugo do 25 ó 28 de setembro de 2000] (Tris Tram), pp. 65-71

  3. Un ejemplo de estrategia retórica: la paradoja en el lenguaje publicitario

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 3, pp. 259-280

2001

  1. The syntax and pragmatics of conditional clauses: some unsettled issues

    Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource]

2000

  1. Some Reflexions on the Study of Idioms and Consequences for L2 Teaching

    Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 21, pp. 27-48

1998

  1. Arousing the receiver's involvement by flouting the communicative principles

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 11, pp. 33-44

  2. La retórica del mensaje publicitario: un estudio de la publicidad inglesa

    Universidad de Oviedo

  3. On the echoic nature of irony

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Núm. 5, pp. 159-178