
MARIA LUISA
DIEZ ARROYO
Profesora Titular de Universidad
Publications (27) MARIA LUISA DIEZ ARROYO publications
2023
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Epistemic vigilance and persuasion: The construction of trust in online marketing
Journal of Pragmatics, Vol. 215, pp. 101-112
2021
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Emotional Rhetoric in Tea Advertising
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 43, Núm. 1, pp. 199-220
2020
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The adjective “ unique”: More than a buzzword in the language of advertising
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 40, pp. 149-170
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The pragmatics of luxury
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 83, pp. 25-39
2018
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Metarepresentation and echo in online automobile advertising
Lingua, Vol. 201, pp. 1-17
2016
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English words as euphemisms in Spanish fashion
English Today, Vol. 32, Núm. 3, pp. 30-39
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Vagueness: A loanword’s good friend. The case of ‘Print’ in Spanish fashion
Pragmatics, Vol. 26, Núm. 4, pp. 609-629
2015
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From the atelier to e-commerce: A cognitive approach to neologisms in Spanish fashion
Terminology: international journal of theoretical and applied issues in specialized communication, Vol. 21, Núm. 1, pp. 51-75
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‘Ageing youthfully’ or the rhetoric of medical English in advertising
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 30, pp. 83-106
2014
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"Ageing youthfully" or the rhetoric of medical English in advertising
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), Núm. 28, pp. 83-106
2013
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Scientific language in skin-care advertisisng: Persuading through opacity
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 26, pp. 197-214
2009
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Phraseological units: persiassion and translation
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 22, pp. 45-62
2002
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Idiomaticity and second language learning
Estudios de metodología de la lengua inglesa (Centro Buendía), pp. 79-88
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Semantics and the lexicon: the problem of idiomatic expressions
Léxico y gramática : [Selección de ponencias e comunicacións presentadas no Congreso Internacional de Lingüística "Léxico & Gramática", celebrado na Facultade de Humanidades de Lugo do 25 ó 28 de setembro de 2000] (Tris Tram), pp. 65-71
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Un ejemplo de estrategia retórica: la paradoja en el lenguaje publicitario
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 3, pp. 259-280
2001
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The syntax and pragmatics of conditional clauses: some unsettled issues
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource]
2000
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Some Reflexions on the Study of Idioms and Consequences for L2 Teaching
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 21, pp. 27-48
1998
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Arousing the receiver's involvement by flouting the communicative principles
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 11, pp. 33-44
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La retórica del mensaje publicitario: un estudio de la publicidad inglesa
Universidad de Oviedo
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On the echoic nature of irony
LFE: revista de lenguas para fines específicos, Núm. 5, pp. 159-178