LUIS IGNACIO
ALVAREZ GONZALEZ
Catedrático de Universidad
MARIA JOSE
SANZO PEREZ
Catedrática de Universidad
Publicaciones en las que colabora con MARIA JOSE SANZO PEREZ (38)
2024
-
Social innovation in non-profit organizations: a measurement scale
Innovation: The European Journal of Social Science Research, Vol. 37, Núm. 1, pp. 4-32
2023
-
La innovación social en la economía social y su fomento en un entorno regional. El caso del principado de Asturias
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 108, pp. 99-130
-
Transitando hacia una producción y consumo responsables
Universidad de Oviedo
2022
-
Downward accountability to beneficiaries in social enterprises: do partnerships with nonprofits boost it without undermining accountability to other stakeholders?
Review of Managerial Science, Vol. 16, Núm. 5, pp. 1533-1560
-
Partnerships between Spanish social enterprises and nonprofits: A rich hybridity-based setting for social innovation
Technovation, Vol. 110
-
Situación y vías de mejora de la economía social en Asturias (norte de España)
Innovación social y elementos diferenciales de la economía social y cooperativa (Marcial Pons), pp. 279-300
2021
2020
-
Experiencias docentes innovadoras de marketing público y no lucrativo en la era de la economía colaborativa
Ediciones de la Universidad de Oviedo
-
La co-creación de valor con empresas en el ámbito no lucrativo: Propuesta de medida
XXX Jornadas Luso-Espanholas de Gestão Científica: cooperação transfronteiriça. Desenvolvimento e coesão territorial. Livro de resumos
-
La sostenibilidad en el Club del Gourmet de El Corte Inglés: ¿compromiso o estrategia comercial?
Buscando nuevos enfoques de marketing para afrontar los cambios (Cátedra Fundación Ramón Areces de Distribución Comercial), pp. 285-306
2019
-
The Role of Civil Society Organizations in Social Innovation as an Example of the New Social Marketing
Management for Professionals (Springer Nature), pp. 171-181
2018
-
Online voluntary transparency in spanish retail firms. Measurement index and CSR-related factors as determinants
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
To Found or to Fund? Comparing the Performance of Corporate and Noncorporate Foundations
Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, Vol. 47, Núm. 3, pp. 514-536
2017
-
Business-nonprofit partnerships as a driver of internal marketing in nonprofit organizations: Consequences for nonprofit performance and moderators
Business Research Quarterly, Vol. 20, Núm. 2, pp. 112-123
-
Lights and shadows of business-nonprofit partnerships: The role of nonprofit learning and empowerment in this ethical puzzle
Sustainability (Switzerland), Vol. 9, Núm. 8
-
The Drivers of Voluntary Transparency in Nonprofits: Professionalization and Partnerships with Firms as Determinants
Voluntas, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1595-1621
-
The impact of professionalization and partnerships on nonprofit productivity
Service Industries Journal, Vol. 37, Núm. 11-12, pp. 783-799
2016
-
Museología para la innovación social: una experiencia de regeneración territorial en la periferia europea
Periférica: Revista para el análisis de la cultura y el territorio, Núm. 17, pp. 115-131
2015
-
Business–Nonprofit Partnerships: Do Their Effects Extend Beyond the Charitable Donor-Recipient Model?
Nonprofit and Voluntary Sector Quarterly, Vol. 44, Núm. 2, pp. 379-400
-
Business–nonprofit partnerships: a new form of collaboration in a corporate responsibility and social innovation context
Service Business, Vol. 9, Núm. 4, pp. 611-636