Psicología
Departamento
Universidad de Burgos
Burgos, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Burgos (40)
2023
-
Actitudes de los Docentes Ante las Necesidades Educativas
Revista de Psicología y Educación, Vol. 18, Núm. 2, pp. 141-150
-
Aplicación de un programa de Mindfulness en estudiantes universitarios durante el confinamiento por COVID-19
El contexto universitario como espacio promotor de hábitos saludables
-
Follow-up study of children and adolescents during the stay-at-home directive decreed during the COVID-19 pandemic: how the way lockdown is interpreted affects mental health
Current Psychology
-
Psychometric properties of the academic procrastination scale in Spanish university students
Assessment and Evaluation in Higher Education, Vol. 48, Núm. 5, pp. 642-656
-
Teleworking in Manufacturing: Dealing with the Post-Pandemic COVID-19 Challenge
Administrative Sciences, Vol. 13, Núm. 10
2022
-
The development of independence of people living with dementia while performing an artistic painting activity
Psychology, Society & Education, Vol. 14, Núm. 2, pp. 29-38
2021
-
Anger Rumination and Mindfulness: Mediating Effects on Forgiveness
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 2668
-
Effects of Covid-19 confinement on the mental health of children and adolescents in Spain
Scientific Reports, Vol. 11, Núm. 1
-
Influence on forgiveness, character strengths and satisfaction with life of a short mindfulness intervention via a Spanish smartphone application
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 2, pp. 1-14
-
Influencia del nivel educativo y de la ocupación en la adicción a redes sociales y el bienestar psicológico
Cosmovisión de la comunicación en redes sociales en la era postdigital (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 839-850
-
Psychological inflexibility in people with chronic psychosis: The mediating role of self-stigma and social functioning
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 23
-
Sexism's influence in sex education programs: an empirical study
Revista de psicodidáctica, Vol. 26, Núm. 2, pp. 123-131
2020
-
Development and Validation of an Instrument for the Detection of Early Traumatic Experiences (ExpTra-S) in Patients With Psychosis
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Lifelong learning from sustainable education: An analysis with eye tracking and data mining techniques
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 5
-
Mindfulness and empathy: Mediating factors and gender differences in a spanish sample
Frontiers in Psychology, Vol. 11
2019
-
Barreras y motivaciones hacia la actividad físico-deportivo de los universitarios sedentarios
Revista iberoamericana de psicología del ejercicio y el deporte, Vol. 14, Núm. 2, pp. 150-154
-
El enfado en la adolescencia: apego y agresividad desplazada
Salud y ciclo vital (Dykinson), pp. 141-152
-
Mediating effect of mindfulness cognition on the development of empathy in a university context
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 4
-
Perfiles competenciales en educación primaria
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre
-
Relación entre el estigma y la recuperación en pacientes con psicosis
CUICIID 2019. Contenidos, investigación, innovación y docencia: congreso universitario internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy IX. 23 y 24 octubre