Buchkapitel (36) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2021

  1. "How emotions were used as strategies of power and shaped language in the Plays and Memoirs of Margaret Cavendish"

    (Re)defining Gender in Early Modern English Drama: Power, Sexualities and Ideologies in Text and Performance (Peter Lang AG), pp. 73-91

  2. (Re)Defining gender in early modern British drama

    (Re)defining Gender in Early Modern English Drama: Power, Sexualities and Ideologies in Text and Performance (Peter Lang AG), pp. 11-19

  3. Cloistered emotions refashioning Anglo-Iberian relations: the case of Gertrude Thimelby

    Spain, Portugal, and Great Britain: Notes on a Shared History (Peter Lang Alemania), pp. 71-87

  4. Dissemination of academic medical research through translation throughout history and in the contemporary world

    The Routledge Handbook of Translation and Health (Taylor and Francis), pp. 45-62

  5. El retrato literario en libros de viaje franceses por la España del segundo tercio del siglo XIX

    El retrato literario en el mundo hispánico (Siglos XIX-XXI) (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 17-34

  6. Enfoque colaborativo en el contexto del aula no presencial: Un estudio en el escenario de adquisición de la lengua alemana en la enseñanza superior

    Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: Perspectivas metodológicas (Dykinson), pp. 1699-1717

  7. Eran buenos chicos: fraternidades y manadas en los campus estadounidenses

    Las novatadas: el maltrato como diversión (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 237-283

  8. From romantic Italy to francoist Spain: The Opera Byron en Venecia

    Spain, Portugal, and Great Britain: Notes on a Shared History (Peter Lang Alemania), pp. 165-187

  9. Functional Discourse Grammar: Blueprint and interfaces

    Interfaces in Functional Discourse Grammar: Theory and Applications (Mounton de Gruyter), pp. 1-14

  10. Genre bending and blending in Malorie Blackman's Noughts and Crosses YA series

    Romantic Escapes: Post-Millennial Trends in Contemporary Popular Romance Fiction (Peter Lang AG), pp. 265-290

  11. Grammar in 5D: The interface design of a mismatching grammar

    Interfaces in Functional Discourse Grammar: Theory and Applications (Mounton de Gruyter), pp. 59-100

  12. Growing Up Multiply: British Women Write the Ampersand Experience

    Postcolonial Youth in Contemporary British Fiction (Brill), pp. 81-99

  13. Growing Up Multiply: British Women Write the Ampersand Experience

    Postcolonial Youth in Contemporary British Fiction (Brill), pp. 81-99

  14. Introduction

    Spain, Portugal, and Great Britain: Notes on a Shared History (Peter Lang Alemania), pp. 9-19

  15. Introduction: The humanities and the challenges of the New Europe: Identity, gender and space

    The Humanities Still Matter: Identity, Gender and Space in Twenty-First-Century Europe (Peter Lang AG), pp. 1-29

  16. La enseñanza de las destrezas orales de la lengua en el aprendizaje virtual y la enseñanza remota

    Acciones de innovación educativa en entornos enriquecidos con tecnologías del aprendizaje y la comunicación (Universidad de Zaragoza), pp. 45-54

  17. La enseñanza de literatura desde una perspectiva de género: ¿programación transversal o programación específica?

    Hacia una docencia sensible al género en la educación superior (Dykinson), pp. 528-550

  18. Lectura de textos en línea en el aprendizaje de lenguas extranjeras. Un programa de fomento de la autonomía en la enseñanza superior

    De la filosofía digital a la sociedad del video-juego: Literatura, pensamiento y gamificación en la era de las redes sociales (Dykinson), pp. 851-879

  19. Multi y plurilingüismo en la enseñanza-aprendizaje de idiomas en la educación superior: Hacia un modelo de interacción intercultural e interpersonal

    Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 1249-1276

  20. Nominalizations in early modern English: A cross-register perspective

    Studies in Corpus Linguistics (John Benjamins Publishing Company), pp. 259-289