Departamento
Filología Inglesa, Francesa y Alemana
Publicaciones (109) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2016
-
"Je dirais, je ne saurais dire, comment dirais-je": s'agit-il vraiment d'un "dire au conditionnel?
Histoires de dire: petit glossaire del marqueurs formés sur le verbe "dire" (Peter Lang Suiza), pp. 81-105
-
"Les Lettres chinoises" de Ying Chen: dos voces para una escritura mestiza
Texto, género y discurso en el ámbito francófono
-
"Oficiosa, jocosa y perniciosa": la mentira y sus implicacionses según Feijoo, Swift y Johnson
Con la razón y la experiencia: Feijoo 250 años después (Instituto Feijoo de Estudios del Siglo XVIII), pp. 231-241
-
"We are not just patriots of a country, but Citizens of the Planet ": Children´s Identity Negotiations in Julia Alvarez´s Return to Sender
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 17, pp. 101-118
-
"When in Rome, Use What You've Got" : A Discussion of Female Agency through Orange Is the New Black
Television and New Media, Vol. 17, Núm. 6, pp. 534-546
-
'It is proper ſubſerviently, to inquire into the nature of experimental chemiſtry': Difficulties in Reconciling Discipline-Based Characteristics and Compilation Criteria in the Selection of Samples for CECheT.
CILC2016: 8th International Conference on Corpus Linguistics
-
A city of newcomers: Narratives of ethnic diversity in Vancouver
Selling EthniCity: Urban Cultural Politics in the Americas (Taylor and Francis), pp. 221-235
-
A constructional analysis of obligatory XVS syntactic structures
Studia Anglica Posnaniensia, Vol. 51, Núm. 1, pp. 51-82
-
A flexible lexicon for Functional Discourse Grammar
Linguistics, Vol. 54, Núm. 5, pp. 907-945
-
Abstractness as diachronic variation in CEPhiT: Biber's dimension 5 applied
"The conditioned and the unconditioned": late Modern English texts on philosophy (John Benjamins), pp. 99-121
-
Ah! interjections
On the move: glancing backwards to build a future in English studies
-
An urban cartography of murder: Gaspar de Alba's desert blood
Geographies of identity: mapping, crossing, and transgressing urban and human boundaries (Editorial Universidad de Alcalá), pp. 65-72
-
Analysis of motivation in a spanish higher education context: Pedagogical implications
CUICIID 2016: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia
-
Análisis de la familiaridad y del interés en la comprensión lectora de estudiantes españoles de inglés como lengua extranjera
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 29, Vol. 1, pp. 141-164
-
Aprendiendo y enseñando una lengua extranjera desde Internet: herramientas y recursos
Texto, género y discurso en el ámbito francófono
-
Breaking Joy Division’s “Glass”: Reading Song Lyrics as Literature
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 38, Núm. 2, pp. 161-180
-
Byron and the ‘Spanish Patriots’: The poetry and politics of the Peninsular War (1808–1814)
Byron: The Poetry of Politics and the Politics of Poetry (Taylor and Francis), pp. 187-199
-
Categorías mixtas truncadas: la nominalización defectiva en las cláusulas Relativas Existenciales Modales
RLA: Revista de lingüística teórica y aplicada, Núm. 54, pp. 129-147
-
Content and language: the impact of pedagogical designs on academic performance within tertiary english as a medium of instruction
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 1, pp. 111-123
-
Cuando dos y dos no son cuatro.
Revista de Occidente, Núm. 422, pp. 73-87