Ciencias de la Educación
Department


Universidad de La Laguna
San Cristobal de La Laguna, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad de La Laguna (21)
2025
-
Differences in association between hypoalbuminaemia and mortality among younger versus older patients on haemodialysis
Clinical Kidney Journal, Vol. 18, Núm. 1
-
Speciation and Aqueous Dissolution of Macronutrients in Fire Ash: Variation across Ecosystems and the Effects on Nutrient Cycling
Environmental Science and Technology, Vol. 59, Núm. 1, pp. 454-466
-
¿Qué necesitan los centros y las familias para poder forjar una alianza?: La perspectiva del profesorado de Educación Infantil y Primaria
Revista complutense de educación, Vol. 36, Núm. 1, pp. 43-52
2023
-
Chemical characteristics of wildfire ash across the globe and their environmental and socio-economic implications
Environment International, Vol. 178
-
How do teachers and students deal with conflict? An analysis of conflict resolution strategies and goals
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 2, pp. 551-572
-
Mineral and bone metabolism markers and mortality in diabetic patients on haemodialysis
Nephrology, dialysis, transplantation : official publication of the European Dialysis and Transplant Association - European Renal Association, Vol. 38, Núm. 11, pp. 2589-2597
2021
-
Designing tools to predict and mitigate impacts on water quality following the Australian 2019/2020 wildfires: Insights from Sydney's largest water supply catchment
Integrated Environmental Assessment and Management, Vol. 17, Núm. 6, pp. 1151-1161
-
Fundamentación, descripción y análisis del cuestionario situacional de estrategias y metas de resolución de conflictos escolares
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 37
-
La relación entre el profesorado y las familias ante las dificultades académicas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria
La educación en red. Realidades diversas, horizontes comunes.: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Libro de actas
-
PONENCIA 2. La relación entre el profesorado y las familias ante las dificultades académicas del alumnado de Educación Secundaria Obligatoria
La educación en Red. Realidades diversas, horizontes comunes: XVII Congreso Nacional y IX Iberoamericano de Pedagogía. Santiago de Compostela 7-9 de julio de 2021. Libro de resúmenes
2019
-
Análisis de las asociaciones de madres y padres del alumnado (AMPA) como herramienta para la participación en los centros escolares
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Contactos entre el centro escolar y la familia: la perspectiva de las familias
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa
-
Protocolo de buenas prácticas en parentalidad positiva. Su elaboración y estudio piloto
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 425-436
2018
-
La relación centro escolar-familia como factor protector de conductas transgresoras en la adolescencia
Aula abierta, Vol. 47, Núm. 2, pp. 149-158
-
National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632
2016
-
Dificultades de las Familias para Participar en los Centros Escolares
Revista latinoamericana de educación inclusiva, Vol. 10, Núm. 1, pp. 79-98
2015
-
Cross-contextual variability in parents' and school tutors' conflict resolution styles and positive development
Journal of Educational Research, Vol. 108, Núm. 6, pp. 480-491
2014
-
Las políticas educativas TIC en España después del Programa Escuela 2.0: las tendencias que emergen
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 11-33
2012
-
FATHERS' AND TEACHERS' PERCEPTION ABOUT THEIR PARTNERSHIP IN SECONDARY SCHOOLS IN SPAIN
PROMISING PRACTICES FOR FATHERS' INVOLVEMENT IN CHILDREN'S EDUCATION (INFORMATION AGE PUBLISHING-IAP), pp. 79-93
-
La voz del alumnado en el conflicto escolar
Revista de educación, Núm. 359, pp. 554-579