CAMINO
ALVAREZ FIDALGO
Investigador/a
Publications (64) CAMINO ALVAREZ FIDALGO publications
2024
-
Examination-related anticipatory levels of dehydroepiandrosterone and cortisol predict positive affect, examination marks and support-seeking in college students
Stress, Vol. 27, Núm. 1
-
Female students’ personality and stress response to an academic examination
Anxiety, Stress and Coping, Vol. 37, Núm. 4, pp. 460-472
-
How people with brain injury run and evaluate a SLAM-based smartphone augmented reality application to assess object-location memory
PsyCh Journal
2023
-
A virtual reality photography application to assess spatial memory
Behaviour and Information Technology, Vol. 42, Núm. 6, pp. 686-699
-
Development and validation of the self-efficacy for writing and defending academic texts scale
Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 91-99
-
Facebook durante la pandemia: implicaciones a nivel de motivación e interacción social en alumnado universitario
Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1465-1474
2022
-
A SLAM-based augmented reality app for the assessment of spatial short-term memory using visual and auditory stimuli
Journal on Multimodal User Interfaces, Vol. 16, Núm. 3, pp. 319-333
-
Anosmia in COVID-19 could be associated with long-term deficits in the consolidation of procedural and verbal declarative memories
Frontiers in Neuroscience, Vol. 16
-
El papel de la innovación docente en las actitudes y comportamientos pro-ambientales del alumnado universitario
Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 885-892
-
Evaluation of an Augmented Reality Application for Learning Neuroanatomy in Psychology
Anatomical Sciences Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 535-551
-
Functional near-infrared spectroscopy in the neuropsychological assessment of spatial memory: A systematic review
Acta Psychologica, Vol. 224
-
Is facebook an adequate tool to improve students' intrinsic motivation and academic performance during Covid pandemic?
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 4th-6th, 2022, Palma, Spain)
-
Learning how to use APA guidelines: an innovative educational intervention via Instagram
EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 4th-6th, 2022, Palma, Spain)
-
The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student’s self-efficacy and engagement
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 4, pp. 5233-5248
-
Uso de Facebook en la docencia universitaria semipresencial para aumentar el rendimiento académico y la autoeficacia de los estudiantes
Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 1265-1272
2021
-
El portafolios electrónico con Mahara: dinamización del aprendizaje y feedback en el grado en Psicología
Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC.: Experiencias en 2020 (Universidad de Zaragoza), pp. 207-212
-
Estudio del Impacto de la Realización de Prácticas Informatizadas en el Aprendizaje de la Asignatura Evaluación Psicológica del Grado en Psicología
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
-
Methylene blue and photobiomodulation recover cognitive impairment in hepatic encephalopathy through different effects on cytochrome c-oxidase
Behavioural Brain Research, Vol. 403
-
SLAM-based augmented reality for the assessment of short-Term spatial memory. A comparative study of visual versus tactile stimuli
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 2 February
-
Uso de Facebook y Edpuzzle para motivar y fomentar la autoeficacia de alumnos de Magisterio en la redacción de trabajos académicos
Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC.: Experiencias en 2020 (Universidad de Zaragoza), pp. 19-28