Publicaciones (62) Publicaciones de CAMINO ALVAREZ FIDALGO

2023

  1. A virtual reality photography application to assess spatial memory

    Behaviour and Information Technology, Vol. 42, Núm. 6, pp. 686-699

  2. Development and validation of the self-efficacy for writing and defending academic texts scale

    Psicología educativa, Vol. 29, Núm. 1, pp. 91-99

  3. Facebook durante la pandemia: implicaciones a nivel de motivación e interacción social en alumnado universitario

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1465-1474

  4. Female students’ personality and stress response to an academic examination

    Anxiety, Stress and Coping

2022

  1. A SLAM-based augmented reality app for the assessment of spatial short-term memory using visual and auditory stimuli

    Journal on Multimodal User Interfaces, Vol. 16, Núm. 3, pp. 319-333

  2. Anosmia in COVID-19 could be associated with long-term deficits in the consolidation of procedural and verbal declarative memories

    Frontiers in Neuroscience, Vol. 16

  3. El papel de la innovación docente en las actitudes y comportamientos pro-ambientales del alumnado universitario

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 885-892

  4. Evaluation of an Augmented Reality Application for Learning Neuroanatomy in Psychology

    Anatomical Sciences Education, Vol. 15, Núm. 3, pp. 535-551

  5. Functional near-infrared spectroscopy in the neuropsychological assessment of spatial memory: A systematic review

    Acta Psychologica, Vol. 224

  6. Is facebook an adequate tool to improve students' intrinsic motivation and academic performance during Covid pandemic?

    EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022

  7. Learning how to use APA guidelines: an innovative educational intervention via Instagram

    EDULEARN22 Proceedings: 14th International Conference on Education and New Learning Technologies : July 4th-6th, 2022

  8. The educational e-portfolio: preliminary evidence of its relationship with student’s self-efficacy and engagement

    Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 4, pp. 5233-5248

  9. Uso de Facebook en la docencia universitaria semipresencial para aumentar el rendimiento académico y la autoeficacia de los estudiantes

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 1265-1272

2021

  1. El portafolios electrónico con Mahara: dinamización del aprendizaje y feedback en el grado en Psicología

    Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC.: Experiencias en 2020 (Universidad de Zaragoza), pp. 207-212

  2. Estudio del Impacto de la Realización de Prácticas Informatizadas en el Aprendizaje de la Asignatura Evaluación Psicológica del Grado en Psicología

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

  3. Methylene blue and photobiomodulation recover cognitive impairment in hepatic encephalopathy through different effects on cytochrome c-oxidase

    Behavioural Brain Research, Vol. 403

  4. SLAM-based augmented reality for the assessment of short-Term spatial memory. A comparative study of visual versus tactile stimuli

    PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 2 February

  5. Uso de Facebook y Edpuzzle para motivar y fomentar la autoeficacia de alumnos de Magisterio en la redacción de trabajos académicos

    Buenas prácticas en la docencia universitaria con apoyo de TIC.: Experiencias en 2020 (Universidad de Zaragoza), pp. 19-28

  6. ¿Podemos usar Facebook y Edpuzzle para mejorar competencias relacionadas con la redacción de trabajos académicos en los alumnos de Magisterio?

    In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas

2020

  1. Blended learning: el uso de Facebook como herramienta de apoyo a la docencia presencial

    Claves para la innovación pedagógica ante los nuevos retos: respuestas en la vanguardia de la práctica educativa