MARIA BEGOÑA
LOPEZ FERNANDEZ
Profesora Titular de Universidad
Publicacións (30) Publicacións de MARIA BEGOÑA LOPEZ FERNANDEZ
2023
-
When Key Elements of Franchising Become Sources of Conflicts
Contributions to Management Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 151-169
2021
-
Conflict management capabilities in franchising
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 63
2020
-
Resale pricing as part of franchisor know-how
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 35, Núm. 4, pp. 685-698
-
The influence of entrepreneurial personality on franchisee performance: A cross-cultural analysis
International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, Vol. 38, Núm. 7, pp. 605-628
-
“Conflict-performance assumption” or “performance-conflict assumption”: Insights from franchising
Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 55
2018
-
Antecedents of early terminations in franchising: franchisor versus franchisee cancelations
Small Business Economics, Vol. 50, Núm. 4, pp. 677-695
-
Using Websites to Recruit Franchisee Candidates
Journal of Interactive Marketing, Vol. 42, pp. 80-94
2016
-
Partner Empowerment and Relationship Failure in Franchising
Journal of Small Business Management, Vol. 54, Núm. 4, pp. 1059-1079
2013
-
Intangible resources and plural form as drivers of franchise internationalization: Examination within a two-country perspective
Journal of Small Business Management, Vol. 51, Núm. 4, pp. 557-577
-
The Dynamics of Growth in Franchising
Journal of Marketing Channels, Vol. 20, Núm. 1-2, pp. 2-24
2011
-
Delegation and autonomy in franchising
Contributions to Management Science (Springer), pp. 31-44
-
Economic rents in franchising: Do they exist?
Economics Letters, Vol. 113, Núm. 2, pp. 195-198
2008
-
Cooperación en el sector de ayuda a las personas: una aproximación desde la economía social asturiana
CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 63, pp. 135-164
-
La responsabilidad social corporativa en las PYME: un estudio en empresas asturianas de economía social
Revista de fomento social, Núm. 249, pp. 31-61
2003
-
Actividades de influencia en las franquicias
Alta dirección, Año 39, Núm. 231, pp. 85-94
2002
-
Análisis económico de la decisión de franquiciar
Nuevos desafíos de la economía de la empresa: en memoria y homenaje al profesor Dr. D. Emilio Soldevilla García (Milladoiro), pp. 503-518
-
Integración vertical y causas de aparición de la franquicia
Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 11, Núm. 4, pp. 55-74
2001
-
El proceso de internacionalización de la franquicia española
Icade: Revista de la Facultad de Derecho, Núm. 54, pp. 237-256
-
Grupos estratégicos en las franquicias españolas: características básicas
Economía industrial, Núm. 340, pp. 163-176
-
Internal labour market in the Spanish National Health Service: A critical appraisal
International Journal of Healthcare Technology and Management, Vol. 3, Núm. 1, pp. 94-109