Publicacións (30) Publicacións de MARIA BEGOÑA LOPEZ FERNANDEZ

2023

  1. When Key Elements of Franchising Become Sources of Conflicts

    Contributions to Management Science (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 151-169

2021

  1. Conflict management capabilities in franchising

    Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 63

2020

  1. Resale pricing as part of franchisor know-how

    Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 35, Núm. 4, pp. 685-698

  2. The influence of entrepreneurial personality on franchisee performance: A cross-cultural analysis

    International Small Business Journal: Researching Entrepreneurship, Vol. 38, Núm. 7, pp. 605-628

  3. “Conflict-performance assumption” or “performance-conflict assumption”: Insights from franchising

    Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 55

2018

  1. Antecedents of early terminations in franchising: franchisor versus franchisee cancelations

    Small Business Economics, Vol. 50, Núm. 4, pp. 677-695

  2. Using Websites to Recruit Franchisee Candidates

    Journal of Interactive Marketing, Vol. 42, pp. 80-94

2016

  1. Partner Empowerment and Relationship Failure in Franchising

    Journal of Small Business Management, Vol. 54, Núm. 4, pp. 1059-1079

2013

  1. Intangible resources and plural form as drivers of franchise internationalization: Examination within a two-country perspective

    Journal of Small Business Management, Vol. 51, Núm. 4, pp. 557-577

  2. The Dynamics of Growth in Franchising

    Journal of Marketing Channels, Vol. 20, Núm. 1-2, pp. 2-24

2011

  1. Delegation and autonomy in franchising

    Contributions to Management Science (Springer), pp. 31-44

  2. Economic rents in franchising: Do they exist?

    Economics Letters, Vol. 113, Núm. 2, pp. 195-198

2008

  1. Cooperación en el sector de ayuda a las personas: una aproximación desde la economía social asturiana

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 63, pp. 135-164

  2. La responsabilidad social corporativa en las PYME: un estudio en empresas asturianas de economía social

    Revista de fomento social, Núm. 249, pp. 31-61

2003

  1. Actividades de influencia en las franquicias

    Alta dirección, Año 39, Núm. 231, pp. 85-94

2002

  1. Análisis económico de la decisión de franquiciar

    Nuevos desafíos de la economía de la empresa: en memoria y homenaje al profesor Dr. D. Emilio Soldevilla García (Milladoiro), pp. 503-518

  2. Integración vertical y causas de aparición de la franquicia

    Revista europea de dirección y economía de la empresa, Vol. 11, Núm. 4, pp. 55-74

2001

  1. El proceso de internacionalización de la franquicia española

    Icade: Revista de la Facultad de Derecho, Núm. 54, pp. 237-256

  2. Grupos estratégicos en las franquicias españolas: características básicas

    Economía industrial, Núm. 340, pp. 163-176

  3. Internal labour market in the Spanish National Health Service: A critical appraisal

    International Journal of Healthcare Technology and Management, Vol. 3, Núm. 1, pp. 94-109