Publicaciones en las que colabora con Isabel Piñeiro Aguín (22)

2020

  1. Psychological capital and burnout in teachers: The mediating role of flourishing

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 22, pp. 1-14

2015

  1. Teachers' goal orientation, instructional practice and student's beliefs

    Goal Setting and Personal Development: Teachers' Perspectives, Behavioral Strategies and Impact on Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 61-76

2004

  1. La elaboración de apuntes

    Estrategias Y Tecnicas De Estudio (Pearson Educación), pp. 33-72

2003

  1. Cognitive, Motivational, and Volitional Dimensions of Learning: An Empirical Test of a Hypothetical Model

    Research in Higher Education, Vol. 44, Núm. 5, pp. 557-580

  2. Multiple goals, motivation and academic learning

    British Journal of Educational Psychology, Vol. 73, Núm. 1, pp. 71-87

2002

  1. El diseño de la instrucción: modelos y teorías instruccionales

    Manual de Psicología de la Educación (Ediciones Pirámide), pp. 213-244

1999

  1. Determinantes cognitivo- motivacionales del rendimiento académico

    Orientación e intervención psicopedagógica: libro de actas. Santiago de Compostela, 8 a 11 septiembre 1999

  2. El ajuste de los estudiantes con múltiples metas a variables significativas del contexto académico

    Psicothema, Vol. 11, Núm. 2, pp. 313-323

  3. La evaluación del profesorado

    Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 101-118

  4. La evaluación inicial

    Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 17-55

  5. La metodología de la enseñanza

    Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 75-99

  6. La planificación de la enseñanza

    Revista galega de psicopedagoxia, Vol. 11, Núm. 18, pp. 57-74