ALICIA
PÉREZ ALBÉNIZ
Investigador/a
SUSANA
AL-HALABI DIAZ
Profesora Titular de Universidad
Publications by the researcher in collaboration with SUSANA AL-HALABI DIAZ (12)
2024
-
The PositivaMente Program: Universal Prevention of Suicidal Behaviour in Educational Settings
School Mental Health, Vol. 16, Núm. 2, pp. 455-466
-
The assessment of transdiagnostic dimensions of emotional disorders: Validation of the Multidimensional Emotional Disorders Inventory (MEDI) in adolescents with subthreshold anxiety and depression
Journal of Affective Disorders, Vol. 357, pp. 138-147
2023
-
PSICE Project Protocol: evaluation of the unified protocol for transdiagnostic treatment for adolescents with emotional symptoms in school settings
Clínica y salud: Investigación Empírica en Psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 15-22
-
Problemas emocionales y conductuales en contextos educativos: resultados epidemiológicos del estudio PSICE en La Rioja
XI CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGIA Y EDUCACIÓN
-
Psicología basada en la evidencia en contexto educativos: el estudio PSICE
XI CONGRESO INTERNACIONAL DE PSICOLOGIA Y EDUCACIÓN
-
Youth screening depression: Validation of the Patient Health Questionnaire-9 (PHQ-9) in a representative sample of adolescents
Psychiatry Research, Vol. 328
2022
-
Conducta suicida en adolescentes a revisión: creando esperanza a través de la acción
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 3, pp. 173-184
-
La hora de la evaluación ambulatoria
Papeles del psicólogo, Vol. 43, Núm. 1, pp. 21-28
-
Prevención de la conducta suicida en las aulas: programa PositivaMente
5º Congreso Español de Psicología Positiva
-
Risk and Protective Factors in Adolescent Suicidal Behaviour: A Network Analysis
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
2021
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para Adultos: Una Revisión Selectiva
Psicothema, Vol. 33, Núm. 2, pp. 188-197
-
Tratamientos Psicológicos Empíricamente Apoyados Para la Infancia y Adolescencia: : Estado de la Cuestión
Psicothema, Vol. 33, Núm. 3, pp. 386-398