DCC
GRUPO DE INVESTIGACIÓN EN DESARROLLO Y COGNICIÓN COMPARADA
Publications (15) Publications in which a researcher has participated
2024
-
Some properties of habituation of siphon withdrawal in the slimy clam (Ruditapes decussatus)
Behavioural Processes, Vol. 222
2023
-
ABA, AAB and ABC renewal with Pavlovian Conditioning of Tentacle Lowering procedure in the snail Cornu aspersum
Behavioural Processes, Vol. 209
-
La Educación Positiva en España:: revisión de su evidencia empírica
Revista complutense de educación, Vol. 34, Núm. 1, pp. 81-93
-
Primacy and recency in snails (Cornu aspersum)
Journal of experimental psychology. Animal learning and cognition, Vol. 49, Núm. 4, pp. 226-236
-
Ritmo y pensamiento: el rastro corporeizado del tiempo en la cognición
Pensamiento: revista de investigación e Información filosófica, Vol. 79, Núm. 306, pp. 1725-1738
-
Taste aversion learning in the snail Cornu aspersum
Animal Cognition, Vol. 26, Núm. 3, pp. 1097-1102
2022
-
Context specificity of latent inhibition in the snail Cornu aspersum
Animal Cognition, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1517-1526
-
Development of Desirable Behaviors in Dog-Assisted Interventions
Animals
-
El perro de asistencia y el perro de apoyo en FP desde un enfoque paidocéntrico interespecífico
Impacto del proyecto AEi: adultos, empleo e inclusión (Servicio de Publicaciones), pp. 175-182
-
La Sonificación como herramienta en Psicología
REMA, Vol. 24, Núm. 2, pp. 31-44
-
La proyección social de las prácticas de aula de logopedia para personas mayores a través de medios telemáticos
Avances y desafíos para la transformación educativa
-
Learning to anticipate mate presence shapes individual sex roles in the hermaphroditic pond snail, Lymnaea stagnalis
Animal Cognition, Vol. 25, Núm. 6, pp. 1417-1425
2021
-
Aging Does Not Enhance Social Contagion Effect
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Second-Order Conditioning and Conditioned Inhibition in Different Moments of the Same Training: The Effect of A+ and AX− Trial Number
Frontiers in Behavioral Neuroscience, Vol. 15
-
Where Association Ends. A Review of Associative Learning in Invertebrates,Plants and Protista,and a Reflection on Its Limits
Journal of Experimental Psychology: Animal Learning and Cognition, Vol. 47, Núm. 3, pp. 234-251