Aprendizaje basado en proyectos para entender el impacto político de la pandemia

  1. Luis Bouza
  2. Moneyba González
Revista:
Anuario de la Facultad de Derecho de la Universidad Autónoma de Madrid

ISSN: 1575-8427

Ano de publicación: 2021

Título do exemplar: Lecciones internacionales, regionales, nacionales y locales de la pandemia COVID-19 Tomo III, una perspectiva desde la Ciencia Política y las Relaciones Internacionales

Número: 3

Páxinas: 191-210

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Anuario de la Facultad de Derecho de la Universidad Autónoma de Madrid

Resumo

This article analyses how undergraduate students of the Faculty of Law at the Autonomous University of Madrid have perceived the impact of the pandemic on public policies, the Welfare State and the strategies of political actors, through two teaching innovation projects run in parallel. The objective of this analysis is twofold: on the one hand, it contributes to improve our teaching performance by exercising a process of critical reflection on our professional practice. On the other hand, it helps to broaden our knowledge and understanding of the perceptions of political phenomena –in this case a totally unforeseen and global health crisis– by young people.

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