ATLAS.ti para investigar a partir del texto multimodalLa enseñanza de segundas lenguas desde la perspectiva de la musicología y la sociología cultural

  1. Sánchez Vizcaíno, María Carmen 1
  1. 1 University of Economics in Bratislava
    info

    University of Economics in Bratislava

    Bratislava, Eslovaquia

    ROR https://ror.org/0310h1546

Aldizkaria:
TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas

ISSN: 2696-676X

Argitalpen urtea: 2023

Zenbakia: 2

Mota: Artikulua

DOI: 10.1344/TEISEL.V2.42158 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openSarbide irekia editor

Beste argitalpen batzuk: TEISEL. Tecnologías para la investigación en segundas lenguas

Garapen Iraunkorreko Helburuak

Laburpena

Aquest article analitza el potencial del programa d'anàlisi de dades qualitatives ATLAS.ti (https://atlasti.com/) per a la recerca en segones llengües a partir de textos multimodals. Primerament, es descriu l'eina, l'accessibilitat, les funcionalitats principals i les possibilitats que ofereix per a la recerca. A continuació, a partir dels resultats d'una tesi doctoral en què es va emprar ATLAS.ti per analitzar el contingut de vídeos musicals, es descriu el procediment de treball: el registre de les dades primàries, la seva codificació, la visualització i la interpretació. A l'apartat final s'il·lustra com ATLAS.ti va facilitar el procés per assolir els objectius plantejats a la tesi. En definitiva, es mostra que aquesta eina va possibilitar codificar, visualitzar i interpretar les dades obtingudes, és a dir, fer una anàlisi sistemàtica amb grans quantitats de dades. Amb tot això, s'entreveu ATLAS.ti com un instrument apropiat per a noves pràctiques investigadores en l'àmbit de les segones llengües amb documents multimodals.