El cinema com a espai intercultural. La influència asiàtica en el cinema d'Occidentcontextos, conceptes i casos

  1. Codó Martínez, Jordi
Dirigida por:
  1. Fernando de Felipe Director/a

Universidad de defensa: Universitat Ramon Llull

Fecha de defensa: 05 de febrero de 2013

Tribunal:
  1. Miquel Tresserras Presidente/a
  2. Xavier Pérez Torío Secretario/a
  3. Vicente J. Domínguez García Vocal

Tipo: Tesis

Teseo: 338032 DIALNET lock_openTDX editor

Resumen

En un món social cada cop més nodrit per les interconnexions culturals, el cinema - expressió artística que és filla inequívoca del seu temps- es conforma des dels seus inicis a través de la integració i la interacció de formes expressives diverses i allunyades. Els darrers tres lustres han vist un impuls en la referida tendència, promoguda per la globalització de la indústria fílmica i, en bona mesura també, pel creixement (i/o la voluntat exportadora) dels cinemes asiàtics. La influencia d'aquests cines en el mainstream internacional (ja sigui el de l'entreteniment o el d'art i assaig) és cada cop més patent, i s'aventuren noves formes d'expressió cinematogràfica i d’anàlisi. El present treball vol reflexionar sobre la naturalesa d'aquests intercanvis, tot observant quines idees i practiques es posen en joc en la producció de films de caràcter transnacional. Conceptes com 'interculturalitat', 'cinema nacional', 'autoria' o 'orientalisme' en són els protagonistes, juntament amb l'estudi d'un cas: la influencia del cinema japonès en !'obra de Jim Jarmusch.