El cinema com a espai intercultural. La influència asiàtica en el cinema d'Occidentcontextos, conceptes i casos
- Codó Martínez, Jordi
- Fernando de Felipe Zuzendaria
Defentsa unibertsitatea: Universitat Ramon Llull
Fecha de defensa: 2013(e)ko otsaila-(a)k 05
- Miquel Tresserras Presidentea
- Xavier Pérez Torío Idazkaria
- Vicente J. Domínguez García Kidea
Mota: Tesia
Laburpena
En un món social cada cop més nodrit per les interconnexions culturals, el cinema - expressió artística que és filla inequívoca del seu temps- es conforma des dels seus inicis a través de la integració i la interacció de formes expressives diverses i allunyades. Els darrers tres lustres han vist un impuls en la referida tendència, promoguda per la globalització de la indústria fílmica i, en bona mesura també, pel creixement (i/o la voluntat exportadora) dels cinemes asiàtics. La influencia d'aquests cines en el mainstream internacional (ja sigui el de l'entreteniment o el d'art i assaig) és cada cop més patent, i s'aventuren noves formes d'expressió cinematogràfica i d’anàlisi. El present treball vol reflexionar sobre la naturalesa d'aquests intercanvis, tot observant quines idees i practiques es posen en joc en la producció de films de caràcter transnacional. Conceptes com 'interculturalitat', 'cinema nacional', 'autoria' o 'orientalisme' en són els protagonistes, juntament amb l'estudi d'un cas: la influencia del cinema japonès en !'obra de Jim Jarmusch.