Language attitudes in a multilingual and multicultural context. The case of autochthonous and immigrant students in Catalonia

  1. Ianos, Adelina
Supervised by:
  1. Judit Janés Carulla Director
  2. Cecilio Lapresta Rey Director

Defence university: Universitat de Lleida

Fecha de defensa: 13 March 2014

Committee:
  1. Xosé Antón González Riaño Chair
  2. Clara Maria Sansó Galiay Secretary
  3. John Marcus Smeds Committee member

Type: Thesis

Teseo: 359876 DIALNET lock_openTDX editor

Abstract

Considerant, d’una banda, la comprovada importància que adopten les actituds lingüístiques en l'adquisició de les llengües i, de l’altra, que esdevenen potenciadores de la integració social en contextos plurilingües, com és el cas de Catalunya, s’han analitzat les actituds vers el català, castellà i anglès d’un total de 1173 estudiants migrats i autòctons que cursen Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Paral•lelament, s’ha realitzat una anàlisi longitudinal amb 72 escolars migrats. En general, els efectes de les variables examinades varien entre llengües, essent els factors més influents l’origen, les auto-identificacions i els usos lingüístics. D’altra banda, l’alumnat migrat millora lleugerament les seves actituds vers el català en dos anys, mentre que vers l'espanyol i l'anglès es mantenen estables. Aquests resultats ressalten la importància de tenir en compte les particularitats de cada col•lectiu en l'aplicació de mesures socials i educatives.