Language attitudes in a multilingual and multicultural context. The case of autochthonous and immigrant students in Catalonia
- Ianos, Adelina
- Judit Janés Carulla Doktorvater/Doktormutter
- Cecilio Lapresta Rey Doktorvater/Doktormutter
Universität der Verteidigung: Universitat de Lleida
Fecha de defensa: 13 von März von 2014
- Xosé Antón González Riaño Präsident
- Clara Maria Sansó Galiay Sekretär/in
- John Marcus Smeds Vocal
Art: Dissertation
Zusammenfassung
Considerant, d’una banda, la comprovada importància que adopten les actituds lingüístiques en l'adquisició de les llengües i, de l’altra, que esdevenen potenciadores de la integració social en contextos plurilingües, com és el cas de Catalunya, s’han analitzat les actituds vers el català, castellà i anglès d’un total de 1173 estudiants migrats i autòctons que cursen Educació Secundària Obligatòria a Catalunya. Paral•lelament, s’ha realitzat una anàlisi longitudinal amb 72 escolars migrats. En general, els efectes de les variables examinades varien entre llengües, essent els factors més influents l’origen, les auto-identificacions i els usos lingüístics. D’altra banda, l’alumnat migrat millora lleugerament les seves actituds vers el català en dos anys, mentre que vers l'espanyol i l'anglès es mantenen estables. Aquests resultats ressalten la importància de tenir en compte les particularitats de cada col•lectiu en l'aplicació de mesures socials i educatives.