¿Cómo establecer relaciones entre conocimiento especializado y concepciones del profesorado de matemáticas?
- Álvaro Aguilar-González 1
- Cinta Muñoz-Catalán 2
- José Carrillo-Yáñez 3
- Luis José Rodríguez-Muñiz 1
-
1
Universidad de Oviedo
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-
2
Universidad de Sevilla
info
-
3
Universidad de Huelva
info
ISSN: 1887-3987
Año de publicación: 2018
Volumen: 13
Número: 1
Páginas: 41-61
Tipo: Artículo
Otras publicaciones en: PNA: Revista de investigación en didáctica de la matemática
Resumen
This paper describes how to establish relationships between the subdomains of the Mathematics Teacher’s Specialised Knowledge model and the conceptions of the mathematics teaching, according to the Conceptions of Teaching-Learning Mathematics model. We present a methodology for identifying and analyzing these relationships, which has allowed to understand the practice in her classroom of one fifth grade primary teacher. As a result, the description of the indicator “conception of school mathematics” and the established relationships are provided. Finally, the potential use of the proposed instrument is discussed.
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