Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad Complutense de Madrid (22)

2022

  1. Repression and redemption: Music in the prisons of the early francoist period

    Music and the Spanish Civil War (Peter Lang AG), pp. 373-404

  2. The Tunisian Studies from Georges Marçais: His Correspondence with Louis Poinssot

    Hesperis-Tamuda, Vol. 57, Núm. 2, pp. 375-400

2020

  1. El maestro Quintín Esquembre (1885-1965)

    Canelobre: Revista del Instituto Alicantino de Cultura "Juan Gil-Albert", Núm. 71, pp. 130-151

  2. El paganini de la guitarra. Crónica de viajes y peripecias del concertista romántico liberal Trinidad Huerta (1800-1874)

    Canelobre: Revista del Instituto Alicantino de Cultura "Juan Gil-Albert", Núm. 71, pp. 88-107

  3. Sobre nacionalismos, estéticas y omisiones capciosas: Roberto Gerhard en la bibliografía musical durante el periodo franquista (1943-1974)

    Quodlibet: revista de especialización musical, Núm. 73, pp. 172-202

2019

  1. From Conflict to Stability: Two Approaches to the Basque Folk Heritage from Spanish Concert Music

    Folk Music as a Fermenting Agent for Composition (MediaMusica), pp. 141-164

  2. Teaching the History of Twentieth and Twenty-First-Century Art Music in Spanish Universities and Conservatories

    ANLKAENGE 2018: Die Musikgeschichte des 20. und 21. Jahrhunderts im universitären Unterricht – The Teaching of Twentieth and Twenty-First-Century Music History at Universities and Conservatories of Music (Hollitzer Verlag), pp. 225-232

2018

  1. Crónicas

    Archivo español de arte, Tomo 91, Núm. 362, pp. 193-200

  2. Introducción

    L’heure espagnole. Ciento veinte años de creación musical española (Editions-Durand-Salabert-Eschig (Universal Music Publishing Classical)), pp. 2-7

  3. Joan Guinjoan

    L’heure espagnole. Ciento veinte años de creación musical española (Editions-Durand-Salabert-Eschig (Universal Music Publishing Classical)), pp. 28-31

2017

  1. La transformación de un músico en el exilio: Leopoldo Cardona

    Huellas y rostros: exilios y migraciones en la construcción de la memoria musical de Latinoamérica (Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)), pp. 337-354

  2. Manuel de Falla, entre la política, el exilio, la confabulación y la muerte

    Huellas y rostros: exilios y migraciones en la construcción de la memoria musical de Latinoamérica (Universidad Nacional Autónoma de México (UNAM)), pp. 279-310

2016

  1. Roberto Gerhard in the Music History of Franco’s Spain

    Essays on Roberto Gerhard (Cambridge Scholars Publishing), pp. 63-91

2014

  1. The Score as an Intimate Transmitter

    Music Identities on Paper and Screen (Belgrade Faculty of Music), pp. 174-186

2013

  1. Introducción. Una reflexión historiográfica

    Estudios. Tomás Luis de Victoria. Studies (Instituto Complutense de Ciencias Musicales - ICCMU), pp. 13-17

  2. Introduction. A historiographical reflection

    Estudios. Tomás Luis de Victoria. Studies (Instituto Complutense de Ciencias Musicales - ICCMU), pp. 19-23

  3. Tomás Luis de Victoria, Pablo Sorozábal y la séptima de Shostakóvich

    Estudios. Tomás Luis de Victoria. Studies (Instituto Complutense de Ciencias Musicales - ICCMU), pp. 555-579

  4. Two Men in Tune: the Gerhard-Camus Relationship

    The Roberto Gerhard Companion (Ashgate), pp. 153-180

  5. Two men in tune: The Gerhard-Camus relationship

    The Roberto Gerhard Companion (Ashgate Publishing Ltd), pp. 153-180