Ciencias de la Educación
Department


Universidad Autónoma de Madrid
Madrid, EspañaPublications in collaboration with researchers from Universidad Autónoma de Madrid (19)
2024
-
Beyond liberal discourse: Teachers’ conceptions of democracy and education in England and Spain
Education, Citizenship and Social Justice, Vol. 19, Núm. 3, pp. 381-398
-
Effects of extracurricular martial arts practice on the trait of anger among boys and girls aged 9-12 years old
Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 10, Núm. 1, pp. 32-46
-
Serum phosphate is associated with increased risk of bone fragility fractures in haemodialysis patients
Nephrology Dialysis Transplantation, Vol. 39, Núm. 4, pp. 618-626
2023
-
Mineral and bone metabolism markers and mortality in diabetic patients on haemodialysis
Nephrology, dialysis, transplantation : official publication of the European Dialysis and Transplant Association - European Renal Association, Vol. 38, Núm. 11, pp. 2589-2597
-
References on innovative methodologies for adult training
Studies in the Education of Adults, Vol. 55, Núm. 1, pp. 259-281
2022
-
RICORS2040: The need for collaborative research in chronic kidney disease
Clinical Kidney Journal, Vol. 15, Núm. 3, pp. 372-387
2021
-
Fibrosis in chronic kidney disease: Pathogenesis and consequences
International Journal of Molecular Sciences, Vol. 22, Núm. 1, pp. 1-19
-
The receptor activator of nuclear factor κΒ ligand receptor leucine-rich repeat-containing G-protein-coupled receptor 4 contributes to parathyroid hormone-induced vascular calcification
Nephrology, dialysis, transplantation : official publication of the European Dialysis and Transplant Association - European Renal Association, Vol. 36, Núm. 4, pp. 618-631
2020
-
Familias y Docentes: Garantes del Aprendizaje durante el Confinamiento
Revista internacional de educación para la justicia social (RIEJS), Vol. 9, Núm. 3
2019
-
Protocolo de buenas prácticas en parentalidad positiva. Su elaboración y estudio piloto
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 2, Núm. 1, pp. 425-436
-
Signal Integration and Transcriptional Regulation of the Inflammatory Response Mediated by the GM-/M-CSF Signaling Axis in Human Monocytes
Cell Reports, Vol. 29, Núm. 4, pp. 860-872.e5
2018
-
National agency–university partnership for a web-based positive parenting policy and evidence-based practices
Early Child Development and Care, Vol. 188, Núm. 11, pp. 1619-1632
2017
-
Evaluación de competencias docentes parala inclusión y la excelencia: Resultados preliminares sobre la percepción del profesorado
Actas XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa: interdisciplinariedad y transferencia (AIDIPE, 2017)
2016
-
Anger in young martial arts and combat sports practitioners: effects of six-month regular training
Revista de Artes Marciales Asiáticas (RAMA), Vol. 11, Núm. 1, pp. 92-93
2014
-
Las políticas educativas TIC en España después del Programa Escuela 2.0: las tendencias que emergen
RELATEC: Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa, Vol. 13, Núm. 2, pp. 11-33
2010
-
Epigenetic repression of ROR2 has a Wnt-mediated, pro-tumourigenic role in colon cancer
Molecular Cancer, Vol. 9
2009
-
Sexual autophagic differences in the androgen-dependent flank organ of Syrian hamster
Journal of Andrology, Vol. 30, Núm. 2, pp. 113-121
2008
-
Mitochondrial transcription factors TFA, TFB1 and TFB2: A search for DNA variants/haplotypes and the risk of cardiac hypertrophy
Disease Markers, Vol. 25, Núm. 3, pp. 131-139
1999
-
Un diseño para utilizar la red de redes para un ensayo de fortalecimiento de tejido social tan demandado en la nueva sociedad
EDUTEC: nuevas tecnologías en la formación flexible y a distancia (Sevilla : Universidad de Sevilla, Vicerrectorado de Relaciones Institucionales y Extensión Cultural, 1999), pp. 1-10