CANDELARIA
SANCHEZ OLMOS
Universitat d'Alacant
Alicante, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat d'Alacant (14)
2024
-
Desinformación y memética: réplica y mutación del argumentario antivacunas en contenidos informativos
Cuadernos de documentación multimedia, Núm. 35
-
Female creators, directors and screenwriters in TV fiction production in Spain (2000 to 2020): gender inequality and characteristics of the roles
Feminist Media Studies
-
TRANSMEDIA STORYTELLING AND MUSICAL FILMS: A case study of the Holy Camp! phenomenon
The Routledge Handbook to Spanish Film Music (Taylor and Francis), pp. 328-339
2023
-
Exploring transmedia storytelling through original songs in award-winning Spanish films
Popular Music in Spanish Cinema (Taylor and Francis), pp. 183-196
-
For the sake of sharing: Fake news as memes
Information Disorder: Algorithms and Society (Taylor and Francis), pp. 46-68
-
Impacto, adaptación y transformación digital en la educación superior como consecuencia de la Covid-19: el caso del máster Comincrea de la UA
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 25, pp. 73-96
-
La diversidad en la ficción audiovisual. Alfabetización audiovisual a través de las series de televisión
SERIARTE, Núm. 4, pp. 5-7
-
La producción científica en ficción televisiva: una metainvestigación del fenómeno global y la producción española
Hipertext.net: Revista Académica sobre Documentación Digital y Comunicación Interactiva, Núm. 27
-
WHAT IS SUBVERTISING? A PROPOSAL OF DELIMITATION AND DEFINITION
Communication Today, Vol. 14, Núm. 1, pp. 52-64
2022
-
La BSO de Instagram:: función y significado de las historias musicalizadas
Les Langues et Les Industries Culturelles: Représentations et traductions (Éditions Orbis Tertius), pp. 235-257
2021
-
Memetics of deception: Spreading local meme hoaxes during COVID-19 1st year
Future Internet, Vol. 13, Núm. 6
-
Nike y el femvertising: análisis de caso de la campaña publicitaria "dream crazier" de Serena Williams
De la universidad a la sociedad. Transferencia del conocimiento en el área de Comunicación (Dykinson), pp. 83-100
2019
-
Narraciones transmedia, música y videojuegos: el caso de Los ríos de Alice de Vetusta Morla y Delirium Studios
Icono14, Vol. 17, Núm. 1, pp. 60-82
2017
-
The musicless music video as a spreadable meme video: Format, user interaction, and meaning on YouTube
International Journal of Communication, Vol. 11, pp. 3634-3654